י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
למטרות סחיטה?

האיראנים עצרו אזרח גרמני: "צילם במקום אסור"

בגרמניה פרסמו בסוף השבוע על מעצרו של אזרח המדינה באיראן. לפי הדיווח, האיראנים מאשימים את התייר הגרמני-איראני ב"צילום במקום אסור"

האיראנים עצרו אזרח גרמני: "צילם במקום אסור"
האזרח האיראני-גרמני ג'משיד שארמהד צילום: Iran International

משרד החוץ הגרמני הודיע בסוף השבוע על מעצרו באיראן של ג'משיד שארמהד, אזרח איראני-גרמני. המשרד לא סיפק פרטים נוספים על מעצרו, מלבד העובדה כי הוא מקבל סיוע קונסולרי מהשגרירות.

בשבוע שעבר דיווח "רדיו ליברטי", תחנת רדיו הממומנת על ידי ממשלת ארה"ב ומשדרת בפרסית, כי אזרח גרמני בן 66 נעצר לפני כחודש לאחר ש"צילם במקום אסור". משרד החוץ האיראני לא הגיב להודעה הגרמנית.

האזרח הגרמני נעצר לפני למעלה מחודש ובילה כמחציתו בבידוד. כעת הוא כלוא במחלקה הכללית של כלא אראן-או-בידגול ליד קשאן בכלא אספהאן (איספהאן) המרכזי.

שלטונות גרמניה התבשרו על מעצרו לאחר שהתקשורת שלו עם משפחתו ברשתות המדיה החברתיות נותקה. בדיקת המשפחה בשגרירות גרמניה העלתה כי הוא נעצר באראן-או-בידגול, יעד תיירותי בקצה המדבר המרכזי של איראן.

משרד החוץ הגרמני לא ציין את סיבת נסיעתו לאיראן, או את המועד המדויק של מעצרו, אך הוא אישר כי לגרמניה יש גישה קונסולרית לאזרח הכלוא.

דובר משרד החוץ הגרמני הדגיש כי אינו יכול לחשוף פרטים נוספים בהקשר זה, ורשויות המשפט והביטחון של איראן טרם הודיעו על מעצרו של האזרח הגרמני.

זו אינה הפעם הראשונה בה איראן עוצרת אזרחים זרים בהאשמות שווא. האיראנים משתמשים בפרקטיקה המעצרים כדי לנהל מו"מ עם המדינות ולסחוט אותן. 

לפחות ארבעה אזרחים גרמנים כלואים באיראן, כולל נהיד טאגבי וג'משיד שארמהד. טאגבי, בן 67, פעיל זכויות גרמני-איראני כלוא מאז אוקטובר 2020 ונידון ל-10 שנים, בעוד שארמהד, בן 66, מוחזק בבידוד במקום סודי מאז נחטף על ידי סוכנים איראנים בעת שנסע להודו באוגוסט 2020. שארמהד מואשם במעורבות בהפצצת מסגדים באיראן ב-2008, שבה נהרגו 14 בני אדם.

איראן גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}