וויז בהודעה דרמטית למשתמשים: "החלטנו להפסיק"
אפליקציית הניווט הישראלית ווייז שבבעלות גוגל, הודיעה על סגירת שירות הנסיעות השיתופיות שלה, המאפשר לנוסעים להצטרף תמורת תשלום (סמלי) לנהגים שנוסעים לאותו יעד
חברת WAZE סוגרת את שירות הנסיעות השיתופיות: אתמול (חמישי) הודיעה וויז על סגירת שירות הנסיעות השיתופיות שלה, המאפשר לנוסעים להצטרף תמורת תשלום (סמלי) לנהגים שנוסעים לאותו יעד, כך פורסם ב ynet'.
השירות שהושק בעולם ב-2017 ושנה לאחר מכן הושק גם בישראל הסתיים אתמול בסגירתו הסופית.
מסתבר שלמרות מאמצי רגולציה לקדם שירותים מסוג זה, נהגים אינם ששים לאסוף נוסעים ולסייע בקיצור פקקים והקטנת זיהום.
יש לציין כי ווייז גייסה בעבר כמה עשרות אנשים כדי לתמוך בשירות, שבניגוד לאובר וליפט אושר לשימוש בארץ בידי משרד התחבורה, תוך הגבלת הנסיעות לשתיים ביום לכל נהג וקביעת מחיר מרבי של שני שקלים לק"מ, ובאחרונה הכפלתו לארבעה שקלים לק"מ.
ב-ynet' מציינים כי וויז לא חשפה כמה נוסעים ניצלו את האפשרות להשתמש בשירות וכמה הכנסות הגיעו לנהגים, אבל מאז הקורונה נרשמה צניחה גדולה בביקוש עבורו. בניגוד לתעופה והתיירות ששבו במקומות רבים למספרים של טרום מגיפה, ווייז קארפול לא התאושש ממנה, מה שהביא להחלטה להניף עליו את הגרזן. בניגוד לווייז, מוביט תמשיך להפעיל את שירות הקארפול שלה.
מ-WAZE נמסר כי "החברה הודיעה על החלטתה להפסיק את שירות הנסיעות השיתופיות Waze Carpool בכל העולם, ותמקד את המשאבים והמאמצים שלה בסיוע לערים להתמודד עם בעיות תנועה. בתקופה האחרונה אנחנו מזהים מגמת שינוי בדפוסי הנהיגה בכבישים. בעוד ש-Waze הייתה בעיקר אפליקציית נסיעות לפני מגפת הקורונה, כיום כמות הנסיעות לצורך טיולים וסידורים עולה על נסיעות היוממות. אנחנו גאים במה שהשגנו באמצעות Waze Carpool, ומודים לקהילת הקארפול על העבודה המשותפת לצמצם את כמות המכוניות על הכביש".
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות