עלייה במספר התלמידים שנהרגו בתאונת דרכים בערים
העיר בה נפגעו הכי הרבה תלמידים בשנת הלימודים היא ירושלים עם 217 נפגעים. שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: המדינה מתנערת מאחריותה לעלייה במספר התלמידים שנהרגים בתאונת דרכים בערים.
- אור ירוק
- כ"ז אלול התשע"ג
צילום אילוסטרציה
על פי נתוני משרד החינוך, כשני מיליון תלמידים חזרו בשבוע שעבר מחופשת הקיץ, אל ספסל הלימודים. על פי נתוני עמותת "אור ירוק", בשנת 2012 במהלך שנת הלימודים (ספטמבר-יוני), נהרגו 21 תלמידים (ילדים ובני נוער בגילאי 5-19) בשטח העירוני בתאונות דרכים. מדובר על עלייה של 30% לעומת שנת 2011, בה נהרגו 14 תלמידים במהלך שנת הלימודים כתוצאה מתאונת דרכים. כך עולה מנתוני עמותת "אור ירוק" המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
על פי הנתונים, בעשר השנים האחרונות (2013-2012) נפגעו בממוצע במהלך שנת הלימודים כ- 3,200 תלמידים בגילאי 5-19 בערים. בממוצע, בכל שנה נהרגים כ- 23 תלמידים בתאונות דרכים במהלך שנת הלימודים בערים וכ- 264 נפצעים באורך קשה.
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "ילדים ובני נוער הם פגיעים במיוחד לתאונות דרכים, הן כהולכי רגל ורוכבי אופניים והן כנהגים צעירים בכבישים. המדינה מתנערת מאחריותה לעלייה במספר התלמידים שנהרגים בתאונת דרכים בערים. תפקיד המדינה להגדיל את שעות הלימוד לבטיחות בדרכים ולחינוך תעבורתי במוסדות החינוך, החל מגני הילדים ועד ללימודי נהיגה בטוחה בבתי הספר התיכוניים. השקעה בחינוך והסברה, כבר מגיל צעיר תניב פירות בגיל מאוחר יותר ותציל חיים".
בירושלים נפגעו הכי הרבה ילדים ובני נוער במהלך שנת הלימודים 2012 – 217
בירושלים נפגעו 217 תלמידים (גילאי 5-19) בתאונת דרכים במהלך שנת הלימודים (ספטמבר-יוני) 2012, 30 תלמידים נפצעו באורח קשה.
בתל אביב נפגעו 129 תלמידים (גילאי 5-19) בתאונת דרכים במהלך שנת הלימודים (ספטמבר-יוני) 2012, תלמיד אחד נהרג ו- 17 נפצעו באורח קשה.
בחיפה נפגעו 105 תלמידים (גילאי 5-19) בתאונת דרכים במהלך שנת הלימודים (ספטמבר-יוני) 2012, שני תלמידים נהרגו ושני תלמידים נפצעו באורח קשה.
בבאר שבע נפגעו 79 תלמידים (גילאי 5-19) בתאונת דרכים במהלך שנת הלימודים (ספטמבר-יוני) 2012, תלמיד אחד נהרג וארבעה נפצעו באורח קשה.
בפתח תקוה נפגעו 66 תלמידים (גילאי 5-19) בתאונת דרכים במהלך שנת הלימודים (ספטמבר-יוני) 2012, תלמיד אחד נפצע באורח קשה.
בראשון לציון נפגעו 65 תלמידים (גילאי 5-19) בתאונת דרכים במהלך שנת הלימודים (ספטמבר-יוני) 2012, שני תלמידים נפצעו באורח קשה.
באשדוד נפגעו 60 תלמידים (גילאי 5-19) בתאונת דרכים במהלך שנת הלימודים (ספטמבר-יוני) 2012, חמישה תלמידים נפצעו באורח קשה.
הדרך אל בית הספר וחזרה ממנו, מהווה את נקודות הסיכון שבהם נתקלים ילדים ובני נוער.
אם הילד הולך לבד לבית הספר, חשוב לתרגל איתו הליכה במסלול הכי בטוח שניתן, כדי לצמצם את הסכנות שכרוכות בחציית כביש. כאשר בוחרים את המסלול הבטוח חשוב לשים לב כי לאורכו ישנם מדרכות או שבילי הליכה, גם אם מסלול זה הוא הארוך יותר. בנוסף כדאי לבחור במסלול בו מספר הכבישים שעל התלמיד לחצות הוא מינימאלי וכן להמנע ככל האפשר מכבישים סואנים ומכבישים ראשיים.
כמו כן יש לזכור כי לילדים אין את היכולת לקלוט את המתרחש בכביש ולאמוד נכון את המרחק ממכלי הרכב שנעים בכביש. לילדים קשה לקשר את רעש המכונית עם הימצאותה בקרבתם. לכן, ילד עד גיל 9 לא חוצה כביש לבד. חשוב להדריך את הילד לחצות רק כשהאור ברמזור ירוק וכן לא לחצות בין כלי רכב חונים, שכן שדה הראייה במקרה זה קטן גם לילד וגם לנהג, שמתקשה להבחין בילד.
במידה והתלמיד מגיע לבית הספר באופניים יש להזכיר לו לעשות זאת אך ורק עם קסדה הרכוסה היטב בכדי להגן עליו מפני פגיעות ראש במקרה של נפילה או תאונת דרכים.
גם כאשר לוקחים את הילד ברכב הפרטי לבית הספר יש לוודא כי הוא יורד מהרכב רק מהצד של המדרכה וכמובן שהוא חגור בחגורת בטיחות במשך כל הנסיעה, אפילו אם זוהי נסיעה קצרה ביותר.
באמצעות חינוך והסברה לבטיחות בדרכים בשילוב עם תשתית בטוחה בסביבת מוסדות חינוך, ניתן אפשר יהיה לצמצם את היפגעותם של ילדים בשנת הלימודים הקרובה
על פי הנתונים, בעשר השנים האחרונות (2013-2012) נפגעו בממוצע במהלך שנת הלימודים כ- 3,200 תלמידים בגילאי 5-19 בערים. בממוצע, בכל שנה נהרגים כ- 23 תלמידים בתאונות דרכים במהלך שנת הלימודים בערים וכ- 264 נפצעים באורך קשה.
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "ילדים ובני נוער הם פגיעים במיוחד לתאונות דרכים, הן כהולכי רגל ורוכבי אופניים והן כנהגים צעירים בכבישים. המדינה מתנערת מאחריותה לעלייה במספר התלמידים שנהרגים בתאונת דרכים בערים. תפקיד המדינה להגדיל את שעות הלימוד לבטיחות בדרכים ולחינוך תעבורתי במוסדות החינוך, החל מגני הילדים ועד ללימודי נהיגה בטוחה בבתי הספר התיכוניים. השקעה בחינוך והסברה, כבר מגיל צעיר תניב פירות בגיל מאוחר יותר ותציל חיים".
בירושלים נפגעו הכי הרבה ילדים ובני נוער במהלך שנת הלימודים 2012 – 217
בירושלים נפגעו 217 תלמידים (גילאי 5-19) בתאונת דרכים במהלך שנת הלימודים (ספטמבר-יוני) 2012, 30 תלמידים נפצעו באורח קשה.
בתל אביב נפגעו 129 תלמידים (גילאי 5-19) בתאונת דרכים במהלך שנת הלימודים (ספטמבר-יוני) 2012, תלמיד אחד נהרג ו- 17 נפצעו באורח קשה.
בחיפה נפגעו 105 תלמידים (גילאי 5-19) בתאונת דרכים במהלך שנת הלימודים (ספטמבר-יוני) 2012, שני תלמידים נהרגו ושני תלמידים נפצעו באורח קשה.
בבאר שבע נפגעו 79 תלמידים (גילאי 5-19) בתאונת דרכים במהלך שנת הלימודים (ספטמבר-יוני) 2012, תלמיד אחד נהרג וארבעה נפצעו באורח קשה.
בפתח תקוה נפגעו 66 תלמידים (גילאי 5-19) בתאונת דרכים במהלך שנת הלימודים (ספטמבר-יוני) 2012, תלמיד אחד נפצע באורח קשה.
בראשון לציון נפגעו 65 תלמידים (גילאי 5-19) בתאונת דרכים במהלך שנת הלימודים (ספטמבר-יוני) 2012, שני תלמידים נפצעו באורח קשה.
באשדוד נפגעו 60 תלמידים (גילאי 5-19) בתאונת דרכים במהלך שנת הלימודים (ספטמבר-יוני) 2012, חמישה תלמידים נפצעו באורח קשה.
הדרך אל בית הספר וחזרה ממנו, מהווה את נקודות הסיכון שבהם נתקלים ילדים ובני נוער.
אם הילד הולך לבד לבית הספר, חשוב לתרגל איתו הליכה במסלול הכי בטוח שניתן, כדי לצמצם את הסכנות שכרוכות בחציית כביש. כאשר בוחרים את המסלול הבטוח חשוב לשים לב כי לאורכו ישנם מדרכות או שבילי הליכה, גם אם מסלול זה הוא הארוך יותר. בנוסף כדאי לבחור במסלול בו מספר הכבישים שעל התלמיד לחצות הוא מינימאלי וכן להמנע ככל האפשר מכבישים סואנים ומכבישים ראשיים.
כמו כן יש לזכור כי לילדים אין את היכולת לקלוט את המתרחש בכביש ולאמוד נכון את המרחק ממכלי הרכב שנעים בכביש. לילדים קשה לקשר את רעש המכונית עם הימצאותה בקרבתם. לכן, ילד עד גיל 9 לא חוצה כביש לבד. חשוב להדריך את הילד לחצות רק כשהאור ברמזור ירוק וכן לא לחצות בין כלי רכב חונים, שכן שדה הראייה במקרה זה קטן גם לילד וגם לנהג, שמתקשה להבחין בילד.
במידה והתלמיד מגיע לבית הספר באופניים יש להזכיר לו לעשות זאת אך ורק עם קסדה הרכוסה היטב בכדי להגן עליו מפני פגיעות ראש במקרה של נפילה או תאונת דרכים.
גם כאשר לוקחים את הילד ברכב הפרטי לבית הספר יש לוודא כי הוא יורד מהרכב רק מהצד של המדרכה וכמובן שהוא חגור בחגורת בטיחות במשך כל הנסיעה, אפילו אם זוהי נסיעה קצרה ביותר.
באמצעות חינוך והסברה לבטיחות בדרכים בשילוב עם תשתית בטוחה בסביבת מוסדות חינוך, ניתן אפשר יהיה לצמצם את היפגעותם של ילדים בשנת הלימודים הקרובה