ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

מגלים בגרות • מי בתחתית רשימת הזכאים לבגרות?

מודיעין עילית ובני ברק שוב בתחתית • הישג לביתר עילית: הייתה אשתקד בתחתית, וכעת עלתה למקום השלישי מהסוף • עיריית בני ברק: "הנתונים מסולפים"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90 צילום: פלאש90

מודיעין עילית היא העיר עם השיעור הנמוך במדינה של זכאים לבגרות - כך עולה מנתוני שיעור הזכאות לפי ערים בשנת תשע"ב שפורסמו הערב (א') על-ידי משרד החינוך.

לפי הנתונים, בראש טבלת הזכאים עומדים היישובים כוכב יאיר, שוהם, והיישוב הדרוזי בית ג'אן.

במודיעין עילית ליותר מ-90% מהתושבים אין בגרות, בני-ברק במקום הלפני אחרון, ביתר עילית, שדורגה אחרונה בשנתיים הקודמות, מדורגת רק במקום השלישי מהסוף - 12% בלבד זכאים בעיר החרדית לבגרות.

בתחתית נמצאים גם שורה ארוכה של יישובים ערבים - כפר קאסם, ג'סר א-זרקא וירכא. ירושלים גם היא בעשירייה התחתונה.

בעיריית בני ברק הגיבו: "צר לנו מאוד שכל בקשות עיריית בני-ברק בעבר ממשרד החינוך להציג את תוצאות בחינות הבגרות כמות שהן באמת עלו בתוהו, ומידי שנה מוצגים נתונים המסלפים את המצב".

עם זאת באותה הנשימה מודה עיריית בני-ברק כי אכן הנתונים מדוייקים וכי מתוך 15,925 תלמידים בעיר בגיל בית ספר תיכון - 14,425 הם תלמידי המגזר החרדי "שלא משתתפים כלל, מטעמים עקרוניים, בבחינות הבגרות".

עם זאת טוענת העירייה: "בהתייחס לתלמידים שניגשים לבגרות, שיעור ההצלחה בהם מהגבוהים ביותר בארץ". מה קשור נתון חביב זה לסוגיית היקף הזכאים לבגרות? לעיריית בני ברק הפתרונים.

במשרד החינוך אמרו לאחר פרסום הנתונים, כי הם פועלים לצמצום הפערים במספר דרכים - הסדרת גביית תשלומי ההורים בחינוך הדתי, תוך מתן מלגות סיוע לתלמידים נזקקים, והקמת מחוז חינוך חרדי, שישלב את החינוך החרדי בחינוך הממלכתי.
בגרות משרד החינוך מודיעין עילית זכאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}