י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
הרגיז את פוטין

"פלישה אסורה ובלתי חוקית": אופוזיציונר יהודי נעצר ברוסיה

יהודי, בכיר באופוזיציה הרוסית, נעצר אמש בביתו בחשד ש"הפיץ מידע כוזב" בנוגע למלחמה המנהלת רוסיה באוקראינה. "הם עוצרים אותי בגלל ביטוי אחד שאני חוזר עליו מדי פעם: 'פלישה'"

"פלישה אסורה ובלתי חוקית": אופוזיציונר יהודי נעצר ברוסיה
יבגני רויזמן צילום: טוויטר

אחד מבכירי האופוזיציה האחרונים ברוסיה, יבגני רויזמן, נעצר אתמול בבוקר בביתו, לאחר שנחשד ב'הפצת מידע מוטעה' אודות המלחמה באוקראינה. רויזמן הוא פעיל חברתי, פוליטיקאי יהודי רוסי וראש העיר יקטרינבורג לשעבר.

ברוסיה קיימת רגישות גבוהה בימים אלו בכל הקשור למלחמה באוקראינה, התקשורת הרוסית משתמש רק במינוח של 'מבצע צבאי מיוחד' באוקראינה ולא מזכירה את המלה ‘מלחמה’ או 'פלישה'. כדי לשמור על הגבולות בעניין זה, חוקקה רוסיה חוק מיוחד הקובע כי מי שיפיץ מידע מוטעה אודות פעילות הצבא הרוסי, יישלח למאסר לתקופה של עד חמש שנים.

השוטרים שהגיעו אתמול לעצור את האופוזיציונר היהודי, לוו בכמה צלמים ועיתונאים שסיקרו את האירוע. ביציאתו מביתו, כשהוא מלווה על ידי השוטרים שעצרו אותו, אמר רויזמן לכתבים שהתגודדו במקום: "הם עוצרים אותי בגלל ביטוי אחד שאני חוזר עליו מדי פעם: 'פלישה'. אני אומר את האמת שהמבצע הצבאי הנו בעצם ‘פלישה רוסית לאוקראינה’, והנשיא פוטין לא אוהב את זה. אבל אני לא אכנע, אמרתי ואמשיך לומר בכל מקום אפשרי שפעולה באוקראינה היא פלישה אסורה ובלתי חוקית לשטחה של מדינת אחרת".

עורך הדין לזכויות אדם פאבל צ'יקוב כתב בטלגרם כי בתי המשפט ברוסיה טיפלו עד כה בכ-3,500 מקרים של "הכפשת" הכוחות המזוינים הרוסים, וכמעט כל המעורבים נמצאו אשמים. רויזמן, תומך מובהק של מבקר הקרמלין הכלוא אלכסיי נבלני, הפך לאחד מאנשי האופוזיציה הבולטים ברוסיה ב-2013 לאחר שנבחר לראשות העיר יקטרינבורג, העיר הרביעית בגודלה ברוסיה. זה היה אחד משורה של ניצחונות של אופוזיציה שנוצלה על חוסר שביעות רצון מחזרתו של ולדימיר פוטין כנשיא רוסיה ב-2012.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}