ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

אחרי נתק: אריה דרעי ומאיר פרוש נפגשו • שלומי אמונים: אין משא ומתן

חשיפה בלעדית • יו"ר ש"ס ויו"ר סיעת 'שלומי אמונים' נפגשו בירושלים, אחרי נתק ממושך • המטרה: לדון במשקעי העבר ויישור ההדורים • 'שלומי אמונים' מדגישים: "אין שום מו"מ" • הערכה: נחושים להריץ את שרוליק פרוש לראשות עיריית אלעד • ואיזה אקדח קפצונים ניסתה ש"ס להפעיל בביתר?

ח"כ מאיר פרוש. צילום: פלאש90
ח"כ מאיר פרוש. צילום: פלאש90



היום (ה) אחר הצהריים נפגשו יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, ויו"ר סיעת 'שלומי אמונים', ח"כ מאיר פרוש, תחת מעטה של חשאיות, במשרד בירושלים.

מטרת הפגישה, שנערכה לאחר כמה חודשי מתיחות ונתק בין הצדדים, עסקה בעיקר במשקעי העבר ובניסיון ליישר את ההדורים.

כבר במהלך הבוקר נפוצו שמועות על מו"מ המתקיים בין הצדדים, אולם בסיעת 'שלומי אמונים' הדגישו כל היום, ומדגישים גם כעת: "אין שום ממשא ומתן".

ניתן להעריך כי אילו היה אריה דרעי פונה אל מאיר פרוש בשלב מוקדם יותר של מערכת הבחירות המוניציפאלית, אולי היה על מה לדבר.

אבל הנתק בין שני האישים, שנמשך מספר חודשים, הביא לקרע בלתי ניתן לאיחוי ולהחלטה הנחושה של 'שלומי אמונים' להריץ, בכל מקרה, את שרוליק פרוש לראשות עיריית אלעד.

כולם ממתינים לכולם

האיום ששיגרה ש"ס השבוע באמצעי תקשורת, לפיו יתכן שהגר"ע יוסף ישא דברים נגד מאיר פרוש במהלך שיעורו במוצאי שבת - הגם שהתקבל ב'שלומי אמונים' יותר כספין מאשר כמידע אמין ונכון - רק הוביל להקשחת עמדות.

גורם בלתי רשמי ב'שלומי אמונים' מסביר, כי במהלך השנים כיבדה משפחת פרוש לדורותיה את הגר"ע יוסף, וכך גם ח"כ מאיר פרוש עצמו. אין ספק כי אם היה נשיא מועצת החכמים מבקש ממנו להסיר את מועמדות בנו באלעד - היה מאיר פרוש מוצא עצמו במצב בלתי נעים, הגם שהדבר לא היה מחייב את הבן עצמו, שהיה ממשיך להתמודד, מן הסתם, בכל מקרה.

אבל נראה כי הטון שהופנה נגדם, טון שהם מאמינים בכל ליבם שאינו קשור כהוא זה בגר"ע יוסף עצמו - פעל רק את ההיפך מהמצופה.

נכון לעכשיו ממתינים הצדדים - ש"ס מצד אחד, 'שלומי אמונים' ו'דגל התורה' מצד שני - כל אחד להכרזה של הצד השני. אף אחד לא מוכן להיות האמיץ הראשון שחושף במסיבת עיתונאים מתוקשרת את כוונותיו (ש"ס את זהות מועמדה, בשעה טובה ומוצלחת; 'שלומי אמונים' ו'דגל' כי שרוליק רץ בכל מקרה, ויהא מועמדה של ש"ס מי שיהיה).

לכל צד יש תחושה שלצד השני אין די אומץ כדי לצאת בהכרזה. מצד שני, כל צד אינו מוכן לשחק לידיים של הצד השני ולהקדימו בהכרזה.

המשחק יוכל להימשך רק עד ליום הגשת הרשימות. לא דקה אחרי.

אריה דרעי. צילום: פלאש90צילום: אריה דרעי. צילום: פלאש90
אריה דרעי. צילום: פלאש90


הצעה ליצחק רביץ: רוץ בביתר

במקביל, מנסה ש"ס להפעיל אקדחי קפצונים בערים שונות בארץ. כפי שכבר דיווחנו כאן איים בכיר בש"ס לפני יומיים לפעול בכמה וכמה ערים נגד 'שלומי אמונים', עד כדי הסרת מועמדותו של משה אבוטבול בבית שמש ותמיכה במתמודד מטעם 'הבית היהודי', אלי כהן.

ברור לכל כי מדובר באיומי סרק בלתי ניתנים לביצוע, כמעט כמו האיום של 'דגל התורה' להזיז את ראש עיריית מודיעין עילית ממקומו, ולהעבירו כמ"מ בבני-ברק.

הבוקר הופעלה יריית קפצונים נוספת: הפעם בעיר ביתר עילית - מעוז הבית של משפחת פרוש. היה זה במפגש של יו"ר דגל התורה בעיר, יצחק רביץ (מלווה בעד שנכח בשיחה) עם אחד מבכירי ש"ס. הלה הציע לו לרוץ לראשות עיריית ביתר עילית, בתמיכת ש"ס, כשהוא זוכה לברכת ולתמיכת הגר"ע יוסף.

רביץ אינו מוכן להתייחס לידיעה ומוסיף: "בכל מקרה אני חלק ממפלגה, שהיא זו שתקבל את ההכרעה בנושא". בלשכת דרעי הגיבו: "אין תגובה".

אך אין ספק שעצם העברת ההצעה, עליה העיד בפנינו עד נאמן, נועדה להפחיד את ראש עיריית ביתר, מאיר רובינשטיין, ועוד יותר את פטרוניו ב'שלומי אמונים' - משפחת פרוש. אלא שכדי להפחיד, צריך שיהיה כדור אמיתי בקנה. וכשתמיכת חזון-איש 5 נתונה ל'שלומי אמונים' בכמה וכמה ערים בארץ, אין שום סיבה שהם יניחו לנציג 'דגל' לנעוץ סכין בלב 'שלומי אמונים'.

יש אומרים כי תמיכת דרעי ברובינשטיין ניתנה בקלות, היות ולחכם שלום כהן, חבר מועצת חכמי התורה ואדריכל החזרתו של דרעי לראשות ש"ס, יש בן - הרב יעקב כהן, שלו ישיבה בביתר. לבן היה חלק גדול בפעילות להחזרתו של דרעי לתנועה. רובינשטיין, מצידו, העניק רבות לישיבה, וכהכרת הטוב תמך דרעי בהמשך מועמדותו. קשה להניח שלאחר שתמך נחרצות בראש העיר, יפעל דרעי נגדו.
ביתר עילית אלעד אריה דרעי מאיר פרוש ישראל פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד