כאב לב: כך היה ניתן למנוע סכנת חיים ממשית
חדשות לבקרים אנו שומעים על אירוע מוחי או לבבי שהובילו לקריסת מערכות אצל אנשים ובמקרה הגרוע יותר אף למוות מיותר • אולם מסתבר שישנה דרך אחרת - למעלה מ-1,000,000 אנשים בארץ ובעולם לקחו את החיים ברצינות והצטרפו לשירות הרפואה מרחוק של שחל
- שלוימי גוטמן - כתבה מקודמת
- י"ד אלול התשפ"ג
- 1 תגובות
בישראל מתרחשים עשרות אלפי אירועים לבבים\מוחיים בשנה, מקרים אשר נדרשים לטיפול מהיר ומיידי על מנת להציל חיים. ככל שהטיפול מתעכב, מחמיר פוטנציאל הנזק ועלול להפוך לבלתי הפיך, לכן זמן התגובה הוא קריטי – כאן נכנסת שחל לתמונה.
שירות הרפואה מרחוק של שחל מסייע לאבחן את מצבו של החולה עוד לפני ההחמרה במצבו באמצעות שימוש בטכנולוגיות חדשניות. למעשה ברוב המוחלט של המקרים ניתן לאבחן את הבעיה מרחוק - כולל אפשרות לביצוע בדיקת א.ק.ג מלא ולפי הצורך להזניק ניידת טיפול נמרץ תוך זמן קצר.
במקרים רבים אנשים חווים תסמינים בלתי ספציפיים כצרבת או קוצר נשימה אך למעשה עוברים אירוע לבבי מבלי להיות מודעים לכך, במקרים כאלו התקשרות למוקד הרפואי של שחל מאפשרת הן ללקוח והן למוקד להגיע לאבחנה יותר מהירה ומדויקת של הבעיה ולטפל בהתאם ובהקדם האפשרמכל מקום ובכל זמן.
מחלות לב מהוות את גורם התמותה השני בגודלו בארץ – שני רק לסרטן. קבוצות אוכלוסייה רבות הנמצאות בסיכון מוגבר: בני משפחה של אנשים שפיתחו מחלת לב בגיל צעיר (מתחת לגיל 55), חולי סכרת, יתר לחץ דם, רמות כולסטרול גבוהות בדם אך רבים מהם חיים בתחושה של: ״לי זה לא יקרה״.
מאות אלפי מנויים בארץ ובעולם כבר הצטרפו לשחל וחיים בלב שקט ורגוע בידיעה שאם חלילה יחוו אירוע לבבי או מוחי, יוכלו להיעזר בתמיכה מרחוק של שחל – מחקרים הוכיחו שמשך זמן ההגעה לטיפול של מנויי שחל מתקצר משמעותית בהשוואה לכלל האוכלוסייה.
עזרה מרחוק? כן, זה אפשרי, עם הטכנולוגיה המתקדמת של שחל. כאשר המנוי חש ברע הוא יכול להתקשר למוקד הרפואי של שחל ובאמצעות אינטגרציה של מצבו של המנוי בזמן אמת, עברו הרפואי כפי שמשתקף מהתיק הרפואי הממוחשב ושידור האק״ג, צוות המוקד יכול לאבחן את מצבו במהירות, להנחותו כיצד עליו לנהוג - ובמידת הצורך להזניק אליו צוות ניידת טיפול נמרץ.
השאירו פרטים להצטרפות לשירות רפואי מציל חיים>>
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות