ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

"מה אכין לילדים לשבת?" • קולות מיום הקיצוץ

זעם ותסכול • כך נראה היום, בקרב מי שפקד את בנק הדואר היום, לאחר הקיצוץ בקצבאות הילדים • "שר האוצר יאיר לפיד ביקש לפגוע בחרדים ולבסוף פגע בכולם"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

הזעם היום ברחובות בשל קיצוץ הקצבאות היה משותף. חרדים וחילונים, דרומיים וצפוניים. את הזעם והתסכול היה ניתן לחוש במיוחד בסניפי הדואר אותם פוקדים אזרחים לא מעטים כדי לקבל את הקצבאות.

"התחלנו את הבוקר עם תגובות קשות מלקוחות", אומר יוני עובד הסניף בגבעת שאול. "שמענו כאן ביטויי זעם וקללות על הממשלה. אחת הלקוחות שהצהירה שבחרה לפיד הצהירה כי לא תחזור על הטעות".

אחד מאנשי הסניף מוסיף ואומר: "זהו דבר קשה, כולם נפגעו מהגזרות הללו".

עוד מספר יוני: "בשעות הצהרים נכנס לכאן יהודי מסורתי, שאמר לי: 'את הכסף הזה של הקצבאות, אני מייעד בדרך-כלל להוצאות שבת, אבל כעת אינני יודע איך אעשה זאת. כל מה יותרו הילדים? התחושה היא רעה, אנו מרגישים כאילו עשינו למישהו רע ובאים לפגוע בנו", אמר.

האם בעיקר חרדים נפגעו? לפי התגובות הדבר לא נראה כך: גם בקרב הציבור החילוני ניתן לשמוע התמרמרות רבה, "אולי המטרה של הממשלה בקיצוצים היא בעיקר לפגוע בציבור החרדי, כדי שיצטרפו למעגל עבודה אך נראה שמי שזועם הינו בעיקר ציבור חילוני ולא חרדי.

גם בסניף הדואר המרכזי, בעיר התורה בני ברק ניתן לשמוע אודות התחושות הקשות. כפי שמספר ח' מעובדי הסניף. ח' מספר כי במהלך היום נכנס נהג מונית כשהוא צועק לעבר הלקוחות: "לכו לעבוד, אי אפשר לסמוך על הסכומים המועטים שמעניקה המדינה, אמר.

ל' עובדת בנק בירושלים, מספרת ל'בחדרי חרדים': "חשנו בזיון להעניק לציבור את הקצבה המועטה הזו, זה בזיון!, לדבריה מצטרפת אחד מהעובדות שלה שלושה ילדים: " הממשלה היא זאת שצריכה לשרת את התושבים ולתת יחס הולם, וחבל שבדיוק מי שהיה צריך לעשות זאת הוא פוגע במשפחות ללא שום רחמים".
קיצוץ אוצר דואר כסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד