י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
כך מסכן חמאס את חיי האזרחים

סמוך למפעל "פפסי" ובתי ספר: אתרי טרור ומנהרות | תיעוד מלב רצועת עזה

למעלה משנה חלפה לה מאז מבצע 'שומר החומות' - וארגון חמאס ממשיך להתעצם לקראת המערכה הבאה | ארגון הטרור ששולט ברצועה, אינו בוחל באמצעים ומקים במהירות מפעלים ומנהרות בסמוך לאתרים אזרחיים - בתי ספר ובתי חולים | כך זה נראה: תיעוד מיוחד מלב רצועת עזה

סמוך למפעל "פפסי" ובתי ספר: אתרי טרור ומנהרות | תיעוד מלב רצועת עזה
אתר אמל"ח סמוך לבית החולים צילום: דובר צה"ל

צה"ל חושף היום (רביעי) שורת אתרי טרור ומנהרות שהקים וחפר ארגון חמאס, בסמיכות לאתרים אזרחיים ברצועת עזה. בצה"ל סבורים כי חמאס עושה שימוש באזורים אזרחיים, ואף בבתי חולים, מתוך הבנה כי ישראל לא תפגע בחפים מפשע.

אתר ייצור אמל\"ח סמוך לביה\"ח/צילום: דו\"צ

בכך, מנצל חמאס את האוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה תוך סיכון משמעותי לחיי אדם. בצה"ל, יש לציין, לא צופים בקרוב מלחמה בדרום, אך נערכים למקרה שתפרוץ הסלמה. בישראל מבינים את הקושי בתקיפת אזורים אזרחיים ומעוניינים להכין את הזירה את הבינלאומית.

בין היתר, צה"ל חושף מנהרת טרור תת-קרקעית של חמאס בשכונת תפאח בעיר עזה, אשר ממוקמת בסמוך למפעל פפסי הפועל בזכיינות ובנוסף סמוכה לבית ספר יסודי. המנהרה משמשת לאחסון אמצעי לחימה ולהתניידות פעילי טרור של חמאס. ניתן להבחין בבסיס קשתות הבטון שנמצאות במתחם - קשתות המשמשות לבניית מנהרות טרור.

תוואי מנהרה סמוך למפעל פפסי ובית ספר/צילום: דו\"צ

תוואי המנהרה ממוקם בסמוך לבית הספר היסודי "דראג'" של אונר"א אשר בחירום משמש כמחסה מוכרז ל-2,500 איש. 

לאחר מבצע "שומר החומות", אשר במהלכו נתקפה רשת מנהרת הטרור של חמאס, נחשף פיר כניסה שמוביל לרשת מנהרות טרור תת- קרקעיות המסתעפת בכל אזור תל-הווא בדרום מערב העיר עזה.  בקרבת התוואי נמצאת האוניברסיטה האיסלמית. 

אתר טרור נוסף הוא מפעל ייצור ותיקון אמצעי לחימה של חמאס, הממוקם בבניין המשמש לצרכים אזרחיים כולל מגורים. האתר עוסק בייצור ותיקון של אמל"ח המיועד לפעילות טרור וביסוס תשתיות ברחבי הרצועה. האתר נמצא במרחק של 60 מטרים מבית החולים "שיפא".

פתח כניסה לרשת מנהרות סמוך לאוניברסיטה/צילום: דו\"צ

 

 

 

חמאס צה"ל טרור עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}