ג' תשרי התשפ"ה
05.10.2024
מפרקים מצבות

איראן החלה בדיכוי החיג'אב אפילו על המתים

איראן החלה לשלוט בקוד הלבוש האסלאמי החיג'אב, שוטרים עוצרים נשים ברחוב שלא לובשות את כיסוי הראש. לאחרונה האיראנים החלו לעלות כיסוי ראש על דמויות במצבות. לטענת מנהל המקום, האכיפה תמשיך על פי החלטת "חכמי הדת"

איראן החלה בדיכוי החיג'אב אפילו על המתים
בית הקברות בטהרן הגדול ביותר באיראן צילום: Iran International

מנהל בית הקברות הגדול ביותר באיראן, בית הקברות בהשטה - זהרה בטהרן, אישר ביום שני כי צוות העובדים של בית הקברות הסיר כ-100 מצבות שבהן היו תמונות של נשים ללא רעלה. המהלך מגיע לאחר רדיפה אכזרית של נשים שהולכות ברחוב ללא חיג'אב ומעצרן, כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran International.

מנהל בית הקברות הוסיף כי ההליך יימשך גם בעתיד, "בהתאם לחוות דעתם של חכמי הדת", עד להסרת כל המצבות עם תמונות כאלה, והוסיף כי הוקם צוות בן ארבעה חברים למניעת התקנת מצבות עם תמונות לא שגרתיות.

לטענתו, המהלך נעשה "בתאום עם המשפחות השכולות" כדי לקבל את הסכמתם, אך דיווחים ברשתות החברתיות אומרים כי נוצר קשר עם המשפחות לאחר הסרת התמונות. גופי הביטחון של איראן החלו גם לעצור נשים שהשתתפו במסע "אי ציות אזרחי" ארצי נגד חיג'אב ב-12 ביולי.

בעקבות קריאה של פעילי זכויות נשים לאי ציות אזרחי עם ההאשטאג של 'No2Hijab' (לא לחיג'אב) התפוצצה המדיה החברתית בעשרות סרטונים ותמונות של נשים שהולכות ללא חיג'אב בפומבי, ומסתכנות במעצר. בשבועות האחרונים, הממשלה הגבירה את ההטרדות לנשים בגלל החיג'אב, ורבות מהן נעצרו על ידי סיורים מיוחדים של המשטרה.

איראן כיסוי ראש בית קברות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}