ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
לאחר מאבק ממושך במחלה

הטרגדיה של משפחת ברלינגר: 'המורה אלישבע' נפטרה

'המורה אלישבע' נפטרה, התלמידות מבקשות עזרה 'המורה אלישבע' היתה דמות דומיננטית ומשפיעה מאוד בחייהן • לאחר מאבק ממושך במחלה הקשה, היא נפטרה • התלמידות ההמומות החלו להתאושש, ועכשיו הן מתאגדות לסייע ליתומות הצעירות • הטרגדיה של משפחת ברלינגר

הטרגדיה של משפחת ברלינגר: 'המורה אלישבע' נפטרה
המצבה צילום: באדיבות קופת העיר

זה קרה לפני שלושה חודשים, ב' אייר תשפ"ב: המורה האהובה והמוכרת מרת אלישבע ברלינגר ע"ה, השיבה נשמתה ליוצרה לאחר מאבק ממושך במחלה הנוראה, שאותו ניהלה בחשאי, כדי שלא לצער את קרוביה ומכריה.
המורה אלישבע עסקה בחינוך בנות ישראל עשרות שנים, גם בסמינר 'אור החיים' המפורסם בבני ברק, וגם בסמינר 'באר מרים', המפורסם לא פחות. היא נחשבה לאחת הדמויות המשפיעות ביותר על התלמידות בסמינרים הללו, ומאחוריה זכויות רבות בהעצמה אישית של תלמידות אותן חינכה, טיפחה ועיצבה במסירות יוצאת דופן, על פי רוח התורה והיראה.

לפני כעשור לקתה במחלה הנוראה, אבל התמודדה עמה ויכלה לה בסייעתא דשמיא. לפני שנתיים זה קרה בשנית. המחלה התפרצה והתפשטה לכל עבר. הרופאים לא היו אנשי בשורה, הם מיד זיהו שמדובר במקרה סופני ל"ע.
לחצו כאן כדי לסייע ליתומות של המורה אלישבע

הגב' בלינגר, ובעלה הרב ברלינגר, תלמיד חכם מופלג, בן עליה הממית עצמו באוהלה של תורה יומם ולילה, החליטו לשתוק. הם לא סיפרו לאיש על המתחולל בגופה של המורה האהובה. זאת, כדי שלא לצער את כל המכרים והקרובים, וכדי שהיא תוכל להמשיך להתנהל בשגרת חיים רגילה ככל שהדבר יתאפשר לה בנסיבות הקשות הללו.

רק שנה וחצי אחרי, כשהמחלה כבר התגברה מאוד, היא החלה להתפרסם. בפסח היא לקתה בזיהום קשה, וביום ב' באייר, השיבה נשמתה ליוצרה בטהרה, לאחר שהזדככה בייסורים נוראיים שאי אפשר לתאר על הכתב.
בבית נותרו ארבע יתומות צעירות שטרם נישאו. אחת מהן נפגעה בעבר בתאונת דרכים, ומאז היא פגועת ראש הזקוקה לטיפול צמוד.

האבא אינו יודע לעשות דבר מלבד לימוד תורה ומעט עזרה בבית. הוא אינו יכול להתחיל לחפש עבודה בגיל 60, גיל שבו אחרים כבר יוצאים לפנסיה. הגב' ברלינגר היתה המפרנסת היחידה ועבדה בכל כוחה כדי להחזיק את המשפחה. עכשיו אבד עיקר הבית ונשבר מטה לחמה של המשפחה הלמודה בייסורים.

בימים אלו, מתארגנות התלמידות של המורה ברלינגר, בוגרות הסמינרים בהם לימדה במשך עשרות שנים, כדי לסייע ליתומותיה של המורה האהובה. התלמידות מבקשות מכל מי שנחשף למקרה, להושיט להן יד ולסייע כמיטב יכולתו, כדי שארבעת היתומות והאבא הצדיק שלהן, יוכלו להשתקם ולהתחיל לחיות בכבוד, אחרי הטרגדיה הנוראה שחוו.
לחצו כאן כדי לסייע ליתומות של המורה אלישבע

קופת העיר צדקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד