ג' תשרי התשפ"ה
05.10.2024
"התעקשתי עם התפילין"

הרב של יהודי סעודיה: "אל תוותרו לירדנים, תהיו עם גאווה יהודית"

הרב יעקב הרצוג שנמצא בשנים האחרונות בסעודיה ומכהן כרב של אלפי היהודים שעובדים במקום, קורא ליהודים המבקרים בירדן לא להיכנע לירדנים ולא להסכים שהירדנים ייקחו להם את התפילין

הרב הרצוג בסעודיה
הרב הרצוג בסעודיה צילום: רועי קייס כאן חדשות

מאז נחתמו הסכמי אברהם פועל הרב יעקב הרצוג, להקים קהילה יהודית בסעודיה, הרב הרצוג, תושב שכונת רמת שלמה בירושלים, מתכנן ביום מן הימים לכהן כרב הראשי של הממלכה הסעודית שפעם לפני מאות שנים הייתה מקום ליהודים. הרב הרצוג בטוח שדף חדש בין סעודים ליהודים עומד לקרות בקרוב, והוא רוצה להיות חלק מהדבר הגדול הזה.

בסעודיה אין היום יהודים באופן רשמי, אך בממלכה ישנם כ-2000 יהודים שעובדים בחברות נפט וטכנולוגיה, הם רוצים לקבל שירותי דת כמו שיש באיחוד האמירויות ובבחריין, והם מקווים שזה יקרה ביום מן הימים.

בסעודיה יש מאות חיילים יהודיים מצבא ארה"ב המוצבים בסעודיה, דיפלומטים בשגרירויות זרות, וכן אנשי עסקים יהודים שנמצאים שם לעיתים תקופות ארוכות.

הרב הרצוג מדבר על התנהלות שערורייתית של ירדן
הרב הרצוג פרסם בחשבון הטוויטר שלו על ביקורו בירדן, שם ניסו אנשי הגבול לאסור עליו להיכנס עם תפילין. הרב קורא ליהודים לא להיכנע ולא לאפשר להם לקחת את התפילין.

"השבוע זה היארצייט של אהרון הכהן, בטח אתם רוצים לנסוע לבקר בירדן", פותח הרב הרצוג את הסרטון שפרסם בטוויטר, "אתם יודעים שהירדנים הרבה פעמים עושים בעיות ליהודים בגבול עם התפילין שלהם, עם הסידורים ועם הטליתות ושאר תשמישי הקדושה, אני אומר לכם אני הייתי שם לפני שבוע, וניסו לעשות לי את אותו הדבר, הם רצו לקחת לי את התפילין, לקחת לי את הסידורים, ולא לתת לי להיכנס איתם, אני התעקשתי".

הרב המשיך: "ישבתי איתם שעות ולא נתתי להם לעשות את זה והוכחתי להם שאין כזה חוק אצלם, אבל הכי חשוב שאני הרגשתי כשאני ישבתי שם, שכל היהודים במשך כל הדורות שמסרו נפש עומדים ומסתכלים מהשמיים מה אני הולך לעשות איך אני הולך להתמודד עם זה, האם אני הולך להתקפל או שאני הולך להיכנס כמו יהודי גאה".

"מוריי ורבותיי אני יכול לספר לכם שברוסיה הקומוניסטית, היו לוקחים רבנים שיזרקו תפילין על הרצפה מול כל הקהל בכיכר העיר, כדי להראות להם שבזים ליהדות, היו רבנים שמסרו נפש ושילמו על זה בחיים שלהם עם עינויים קשים, והיו רבנים שמצאו היתר אולי לזרוק את זה פחות מעשרה טפחים, או אולי בתוך הבתים זה מותר, ואנחנו יודעים מה קרה, בקושי שרדנו את הגלות הזאת, מי שכן החזיק מעמד זה היה בגלל יהודים שמסרו את נפשם ושילמו בחיים שלהם".

"יש רגעים בחיים שיהודי צריך לצאת מארבע אמות של הלכה, ומהריבוע של השכל, והוא צריך להיכנס למצב של 'אני מוסר נפש' עכשיו אני מתעקש, אני לא עובד עם השכל, אני לא מחפש היתרים וכל מיני פתרונות כמו לחזור למחרת לפני השקיעה כדי להניח תפילין, זה עניין עקרוני, זה עניין יהודי, של גאווה יהודית אמיתית".

הרב מסיים "לכן אני קורא לכם, תתעקשו בגבול, ואם לא נותנים לכם תעשו אחורה פנה שלא יקבלו את הכסף שלנו בגבול, שלא ייקחו את הכסף שאנחנו נבזבז שם בירדן, ואנחנו נשמור על גאווה יהודית אמיתית, נהיה אור לגויים ונביא את משיח צדקנו במהרה בימינו".

הרב הרצוג ירדן סעודיה תפילין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}