באמצע הבחירות: משרד התקשורת מציג מהפכה
בשיא מערכת הבחירות, משרד התקשורת מבטל את הצורך ברישיונות לחברות בינוניות וקטנות. המשמעות הינה שחברות טכנולוגיה ייכנסו לשוק התקשורת באמצעות טופס קצר אונליין ובתוך 10 ימים בלבד
- קובי עוזיאלי
- כ' תמוז התשפ"ב
באמצע מערכת הבחירות, כשעתידו הפוליטי של השר יועז הנדל עדיין לוט בערפל, משרד התקשורת מציג מהפכה רגולטורית בשוק התקשורת שצפויה להפחית דרמטית את הבירוקרטיה וחסמי הכניסה בכניסה לשוק התקשורת לכלל השחקנים ובעיקר לחברות בנוניות וקטנות. מעתה, חברות שירצו להשתלב בשוק התקשורת יידרשו במילוי טופס דיגיטלי במערכת ייעודית, ותוך 10 ימים אם לא תתקבל דחייה לבקשתן, הן יקבלו היתר לפעול בשוק התקשורת.
עד כה, הליך זה היה מורכב, ארך תקופה ממושכת והרתיע חברות קטנות ובינוניות. יודגש עם זאת, כי החברות הגדולות שמספקות תשתית לאומית יחויבו בקבלת רישיון וזאת על מנת לשמור על האינטרס הלאומי שכן פגיעה בהן עלולה לפגוע בתשתית ברמה הארצית.
המהלך צפוי לעודד חברות טכנולוגיה וסטארטאפים להצטרף לשוק התקשורת, להעצים את התחרות, ולקדם את החדשנות והקידמה הטכנולוגית בישראל.
המערכת החדשה תיכנס לתוקף באוקטובר 2022.
שר התקשורת, יועז הנדל אומר כי "מדובר במהפכה אדירה אחרי שנה של עבודה, אנחנו מחסלים בירוקרטיה מיותרת בשוק התקשורת. הרפורמה מקצרת הליכים ומורידה עלויות עבור יזמים, וחברות קטנות ובינוניות בשוק התקשורת. אנחנו ממשיכים להסיר חסמי כניסה לשוק, לעודד תחרות ולהצעיד את ישראל לקדמת החדשנות הבינלאומית".
מנכ"לית המשרד, לירן אבישר בן-חורין הוסיפה ואמרה מצידה: "אנחנו יוצאים למהפכת דה-רגולציה דרמטית בשוק התקשורת. עוברים משוק שרק שחקנים גדולים יודעים להתמודד מול המערכת לשוק חי ובועט שמזמין שחקנים חדשים להשתתף במשחק. זהו אירוע תקדימי ברמה הממשלתית שמשנה תפיסות מהיסוד- מעבר מרגולציה פרטנית לרגולציה כוללנית. הרפורמה מסירה בירוקרטיה מיותרת ומאפשרת לשחקנים חדשים להיכנס בקלות לשוק התקשורת שצמא לחדשנות. לצד זאת, שחקן שיפר את הכללים או יפגע בצרכנים, יוטלו עליו מגבלות וקנסות כבדים".
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות