ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

עוברי המכס לכדו 600 מכשירי סמארטפון מוברחים

במבצע מיוחד לכדו עובדי המכס כ-600 מכשירי סמארטפון חדישים שהוברחו בחבילות דואר • בהצהרות הייבוא נרשם ערך של 120 דולר ומטה, בעוד מחיר כל מכשיר מגיע עד 800 דולר

עוברי המכס לכדו 600 מכשירי סמארטפון מוברחים
רשות המכס

עובדי מכס מרכז תפסו בשבוע האחרון כ-600 טלפונים ניידים חכמים מהדגמים החדשים ביותר, מסוגים: אייפון 5, סמסונג גאלקסי 3 ו-4 החדיש, תואמי אנדרואיד למיניהם ועוד, במסגרת מבצע שני שנערך על ידי המכס בבית המיון בדואר חבילות ת"א.

המכשירים יובאו בעיקר על ידי תושבי ת"א וערי הדרום בחבילות דואר רשום מארה"ב, אנגליה ובעיקר – ממדינות מזרח אסיה דוגמה סין, הונג קונג וסינגפור, ואותרו על פי שיטת פרופיילינג ייחודית.

בהצהרות הייבוא נרשמו הצהרות ערך כוזבות של 30-120 דולר, בעוד ערכם האמתי מגיע עד ל700-800 דולר. בנוסף, על חלק מהחבילות אף הוצהר כי הן מכילות "מתנות", "מצלמות" ו-מכשירי MP3 ולא טלפונים חכמים.

הפעילות בוצעה במסגרת מבצע מרוכז של יחידות יס"מ, בקרת יבוא ודואר חבילות במכס מרכז, שנערך כמענה לתופעה ההולכת ומתרחבת של יבוא מכשירי טלפונים חכמים חדישים דרך דואר חבילות, תוך הצהרות כוזבות על מהות החבילה וערכה מתוך מטרה להתחמק מתשלום מיסי אמת.

מנהלי מכס מרכז על כל יחידותיו מייחסים חשיבות עליונה למיגור תופעה זו של ניסיונות יבוא של סמארטפונים תוך מתן הצהרות כוזבות ומתוך מטרה להתחמק מתשלום מיסי אמת, ומתכוונים להילחם בתופעה זו בכל האמצעים העומדים לרשותם ובכל עת.



מיסים סמראטפון הברחה דואר משלוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}