ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
"יש בחירות אז נזכרו"

המאפיות טוענות לכלכלת בחירות: מה יעשו בממשלה עם מחירי הלחם

הדיון אצל רה"מ לפיד הסתיים בקביעת פגישה בעוד שלושה ימים, עד אז ינסו למצוא פתרון כגון הורדת המע"מ או עלייה מדורגת | נציגי המאפיות סירבו היום להמשיך לעצור את עליית המחירים או לקבל שיפוי מהממשלה, "שתשפה את האזרח למה אנחנו צריכים לסבול"?

המאפיות טוענות לכלכלת בחירות: מה יעשו בממשלה עם מחירי הלחם
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע משבר עליית מחירי הלחם המפוקח שרת הכלכלה אורנה ברביבאי פגישה עם נציגי המאפיות בניסיון לבחון אפשרויות לסייע למאפיות, במטרה לבלום את עליית מחירי הלחם. בתכנית 'צבע הכסף' ברשת ב', דווח כי בתום הפגישה אמרו נציגי המאפיות לכאן חדשות כי אינם מעוניינים בשיפוי. "אם המדינה רוצה לשפות, שתשפה את האזרחים באמצעות ביטוח לאומי. זה לא אמור לבוא על חשבוננו".

הנציגים הוסיפו כי הם מעוניינים שעליית מחירי הלחם תיכנס לתוקפה כדי שיקבלו את מה שמגיע להם. "רוצים לקבל תמורה עבור הסחורה שאנו מייצרים", אמרו. "איפה הממשלה הייתה כשמחירי החשמל, הדלק והמים עלו? פתאום על זה התעוררו כי יש בחירות".

אחר הצהריים התקיים במשרד ראש הממשלה דיון ממוקד בנושא, בהשתתפות משרדי האוצר, החקלאות, הרווחה, הכלכלה והמשפטים. במהלך הדיון, סער הציע להוריד את המע"מ ממחירי הלחם וממחירי החשמל. בדומה להצעתו ממס הבלו, המדינה הדבר יביא להפחתת הכנסות המדינה על מנת לספוג את עליית המחירים. ההצעה תיבחן בימים הקרובים על ידי משרד האוצר.

עם זאת, לדברי גורם שנכח בישיבה, ביטול המע"מ על צריכת החשמל ועל מחיר הלחם הוא "תלוש מהמציאות, מדובר בתיבת פנדורה כי הורדת מע"מ מתעריף החשמל או הלחם תיפתח פתח גם לנושאים אחרים. למה לא להוריד המע"מ על מוצרי תינוקות? לא יהיה לזה סוף".

שר החקלאות עודד פורר הציע להגיע להסכם על פי מתווה מדורג, כפי שעשה ברפורמה בביצים ובחלב. "על פי המתווה, העלייה תהיה מתונה יותר וקטנה יותר, ותכלול תהליך של יציאת המוצר לתחרות חופשית והתייעלות. אסור שתהיה עלייה בכלל או לכל היותר עלייה מאוד מתונה", אמר.

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי, פנתה לארבע רשתות מזון גדולות וביקשה לדחות בשבועיים את עליית מחירי הלחם שבפיקוח. לדבריה, הרשתות נענו לבקשתה. שרת הכלכלה נועדה היום גם עם ראשי המאפיות בניסיון למצוא פתרון לעלייה בהוצאות הייצור שלא יפגע בצרכנים ולבחון דרכי סיוע למאפיות. אחר הצהריים היא תדון בנושא גם עם ראש הממשלה יאיר לפיד. לדבריו, כל האפשריות ייבחנו, בהן הרחבת הפיקוח על הלחם, שיפוי המאפיות ואפילו חקיקת בזק.

מחיר הלחם כלכלת בחירות התייקרות לחם בפיקוח מאפיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד