ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024
"תגיש תלונה"

הפרשנית שלגלגה על נתניהו סופגת איומים על חייה

מגישת 'חדשות 12', דנה ויס, שלגלגה על יחסי נתניהו וביידן בשידור חי ספגה איומים על חייה ועל בני משפחתה. לדבריה, בעקבות סרטון ערוך שהופץ גם על ידי הליכוד ונתניהו, על פי דיווח היא צפויה להגיש תלונה במשטרה

הפרשנית שלגלגה על נתניהו סופגת איומים על חייה
קבלת פנים לביידן בנתב"ג צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

העיתונאי רז שכניק מ'ידיעות אחרונות' פרסם היום (שישי) כי העיתונאית דנה ויס, מגישת 'חדשות 12', ספגה איומים על חייה ועל בני משפחתה בעקבות הטעות שקרתה לה במהלך השידור מביקור ביידן, והיא תגיש תלונה במשטרה. 

שכניק כתב בציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר שלו כי "עיתונאית חדשות 12 דנה ויס סופגת איומים עליה ועל בני משפחתה מאז השידור שבו טעתה ואמרה כי ביידן לא לחץ יד לנתניהו (ותיקנה מהר), בסרטון הערוך ברשת, שעלה גם בדף האינסטגרם של נתניהו, ״הולבשה״ הטעות של ויס על תמונת לחיצת היד של השניים", ויס כאמור תגיש תלונה במשטרה.

פרשנית חדשות 12, דנה ויס אמרה בשידור חי תוך כדה המשדר מטקס קבלת הפנים לנשיא ארה"ב ביידן כי "אם שמתי לב נכון, הנשיא ביידן שמכיר היטב את נתניהו, הפנה לו את הגב ולא לחץ את ידו". אלא שבמציאות מסתבר, קרה ההפך הגמור, מיד לאחר נאום הנשיא, ביידן ירד לעבר התמונה המשותפת עם שרי הממשלה והמוזמנים לטקס, שם בניגוד לפרוטוקול הוא ניגש לעבר ראש הממשלה לשעבר ולחץ את ידו בחמימות ואמר לו "אתה יודע שאני אוהב אותך".

ברשת חגגו לאחר התקרית, ונתניהו אף שיתף סרטון ערוך מהרשת:

הסרטון הערוך שהעלה נתניהו

לאחר השגיאה, ויס קיבלה תמיכה מכמה אנשי תקשורת. בן כספית כתב, "כן, דנה טעתה. לא ראתה את לחיצת היד לנתניהו. תיקנה אחרי שתי דקות. הדגישה את זה עוד כמה פעמים בהמשך. זה הודגש לאורך כל הערב ב-12, ע"י כולם. אבל זה לא מפריע לליכוד, כלומר לנתניהו, לערוך את המשפט של דנה כאילו נאמר "על" לחיצת היד עם ביידן. הנדסת תודעה? הרבה יותר גרוע. גועל."

כתב 'וואלה ברנז'ה' דוד ורטהיים כתב, "העליהום על דנה ויס, שבשלוש השניות עד שתוקנה בשידור כבר הספקתי לראות את ה״סערה ברשת״ נרקמת, כל כך צפוי, אוטומטי, מתלהם וציני מבחינת הטראפיק שהמתחרים עושים עליו - שזה כבר משעמם. כן כן, מותר לטעות, גם בשידור ולתקן, גם בלי שזה יהפוך לסאגה."

חברה לעבודה ירון אברהם 'חדשות 12' הוסיף, "זה אכן התרגיל הכי מגעיל בספר. תיקנה ישר את הטעות שיכולה לקרות תוך כדי שידור חי ומלא בהסחות דעת אבל כמובן שמפיצי הפייק ניוז ישר יעוטו על השלל. הרי כלום כבר לא משנה אל מול המכונה המשומנת."

דנה ויס בנימין נתניהו ג'ו ביידן ביקור ביידן בישראל איומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}