ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
מלכות של חסד

המלך הקים מספר מוסדות חדשים עבור היהודים

מלך מרוקו, מוחמד השישי, הכריז על הקמת מספר מוסדות ארגון חדשים עבור הקהילה היהודית במרוקו שמטרתם "לנהל את ענייני הקהילה ולטפל במורשתה", כמו גם, "לחזק את הקשר בין יהודי מרוקו המתגוררים בחו"ל אל מולדתם"

המלך הקים מספר מוסדות חדשים עבור היהודים
מלך מרוקו מוחמד השישי צילום: מתוך אינסטגרם

יהודי מרוקו זכו למלך אוהב יהודים, ורואים זאת לאורך שנות מלכותו, בימים האחרונים מלך מרוקו, מוחמד השישי, הכריז על הקמת ארבעה מוסדות ארגון חדשים עבור הקהילה היהודית במרוקו שמטרתם "לנהל את ענייני הקהילה ולטפל במורשתה", וכן "לחזק את הקשר בין יהודי מרוקו המתגוררים בחו"ל אל מולדתם". כך מדווחים כלי תקשורת ערביים.

עוד נמסר בהודעה מטעם בית המלוכה המרוקני כי ההחלטה התקבלה ברוח חופש הפולחן הדתי בממלכה לכלל התושבים המרוקנים על מגוון הדתות השונות וביניהן "היהדות המהווה מרכיב מן התרבות המרוקנית העשירה". כך דווח ב'כאן חדשות'.

עוד נמסר כי ההחלטה התקבלה לאחר התייעצויות נרחבות עם נציגי הקהילה היהודית וכי שלוש המוסדות שיוקמו הם "המועצה הלאומית לעדה היהודית במרוקו" שתפקידה לנהל את ענייני הקהילה ולשמור על המורשת והתרבות של יהודי הקהילה. המוסד השני הוא "ועדת יהודי מרוקו בחו"ל" שתפקידה לחזק את הקשר עם יהודי מרוקו שמתגוררים בחו"ל. המוסד השלישי הוא "ארגון הדת היהודית המרוקנית" שתפקידו לטפל במורשת התרבותית הבלתי מוחשית.

מרוקו מלך מרוקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד