כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

מהם היתרונות של פילטר ברשתות החברתיות?

למרות שהפילטרים קיימים כבר כמעט 5 שנים, אחד החידושים שהגיעו בזכות פייסבוק היא האפשרות ליצורים פילטרים אישיים ולעלותם לפלטפורמה על מנת לגרום גם לאנשים אחרים להשתמש באפקט שמזוהה עם המותג או המוצר אותו אתם רוצים לקדם

מהם היתרונות של פילטר ברשתות החברתיות?
פילטר באינסטגרם צילום: פיקסביי

יש סיבה לכך שהאינסטגרם זו אחת מהרשתות החברתיות הכי פופולריות בעולם וגם בארצנו הקטנטונת- היא מאפשרת לעלות תוכן מגוון החל מתמונות, דרך רילס ועד לסטורי, ולא פחות חשוב היא לא מפסיקה לחדש. אחד הפיצ'רים הכי אהובים בה הם הפילטרים ולא מדובר רק באמצעי לייפות את התמונה או להפוך אותה למשעשעת אלא כלי נהדר לקדם את עצמכם או את המותג שלכם ולהפוך לוויראליים.

פילטר באינסטגרם מתבסס על טכנולוגיה של מציאות רבודה ובעזרת סנכרון עם מצלמת הטלפון שלכם ויכולת זיהוי תוויי פנים מתלבש על התמונות והסרטונים שלכם, ברקע או ישירות על הפנים.

מגוון אפשרויות עיצוב

בעולם בו כולם מחפשים להיות הכי ייחודיים, מצחיקים או פופולאריים בין מיליוני הפרופילים השונים שקיימים באינסטגרם, נוצר צורך מתמיד לעשות משהו מקורי ולהשקיע בתוכן, בטח כאשר אנחנו רוצים למשוך אנשים להישאר בפרופיל שלנו ולעשות עוקב.

שימוש בפילטר היא אחת הדרכים הכיפיות להוציא את היצירתיות שלכם החוצה והאפשרויות הן באמת מגוונת- עיצובים ורקעים שונים (כמו אפקט הנצנצים המוכר), שינוי פנים (צבע עיניים, גודל שפתיים וכדומה), הוספת אובייקט מתלבש (למשל אוזניים של חתול) או כזה שנמצא בחלל החדר (מי מאיתנו לא הצטלם עם הנמר?).

זה לא נגמר שם- ניתן גם להוסיף טקסט או לקחת חלק במשחקונים כמו "לאיזה סלבריטי אתה דומה?". אחת האופציות שמשתמשים בהן הכי הרבה היא הוספת איפור על הפנים- פתרון מדהים למי שיצאה מהבית ולא הספיקה להתאפר ומהצד השני זו דרך אפקטיבית לחברות איפור לקדם מוצרים שלהן.

פילטר בהתאמה אישית

למרות שהפילטרים קיימים כבר כמעט 5 שנים, אחד החידושים שהגיעו בזכות פייסבוק היא האפשרות ליצורים פילטרים אישיים ולעלותם לפלטפורמה על מנת לגרום גם לאנשים אחרים להשתמש באפקט שמזוהה עם המותג או המוצר אותו אתם רוצים לקדם- אם זה מבחינת האובייקט, הכיתוב או הצבעים. מדובר בעוד כלי עיצובי, ואחד פופולארי במיוחד, שמדבר את השפה ואת המסר של העסק שלכם.

את הפילטר האישי ניתן ליצור באמצעות האפליקציה של פייסבוק הנקראת Spark AR Studio והיא לא דורשת מכם ידע מעמיק בתוכנות, למרות שאם הוא קיים זה יקל עליכם משמעותית. בכל אופן, לפני תחילת השימוש בה תוכלו לצפות בסרטוני הדרכה שונים ומיד לאחר מכן להתחיל לייצר אפקטים, להוסיף רקעים, תאורה ועוד. אם אתם מחפשים תוצאה שהיא מקצועית ואיכותית יותר או מתקשים עם טכנולוגיה ניתן לפנות לאיש מקצוע שיבנה עבורכם את הפילטר.

דרך נהדרת לייצר חשיפה

יש מספרים שאי אפשר להתווכח איתם- תוכן בו נעשה שימוש בפילטר מגיע לפי 4 יותר מעורבות מאשר תוכן בלי. לא בכדי 25% מהסטוריז עושים שימוש בפיצ'ר זה והמספרים גדלים מדי שנה, מותגים שמשתמשים בפילטר זכורים יותר בכ-70% מאלה שלא.

המטרה של כל עסק העושה שימוש באינסטגרם היא להגדיל את החשיפה ומספר העוקבים וכתוצאה מכך גם את המכירות והדרך לעשות זאת ברשת החברתית היא ליצור עניין שיביא למעורבות. פילטר שלכם עם מיתוג נכון יוביל לסקרנות גם בקרב משתמשים שאינם עוקבים אחריכם עדיין.

הרעיון הוא לגרום למי שכן עוקב אחריכם לעשות בו שימוש נרחב ובעצם להפיץ, בצורה אורגנית, את המותג שלכם בכך שהם גורמים לחברים שלהם לרצות להשתמש בפילטר גם - זו הדרך להפוך לוויראליים.

למשל, משתמשים רבים נוטים להשתעשע בפילטרים עם השאלות " איזה X מתאים לך?", מדובר בכלי מצוין שיכול להניע לפעולה לקנות את המוצר שלכם או לפחות לייצר סביבו שיח שיגרום לאנשים להיכנס לעמוד שלכם ולבדוק מה הוא אותו מוצר שיכול להתאים להם. בנוסף, אינסטגרם תספק לכם את נתוני השימוש בפילטר בעזרת שלל סטטיסטיקות כגון חשיפה ושימוש, כך תוכלו לקבל מידע שיעזור לכם לשפר את הפילטר האישי שיצרתם.

פילטר אינסטגרם רשתות חברתיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}