ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
מחוץ לאיחוד סער-גנץ

הצמד שפגע בחרדים מחפש בית פוליטי; יבחרו לכנסת הבאה?

מתן כהנא ויועז הנדל זוהו בשנה האחרונה כשרים המזוהים עם הפגיעה בממסד החרדי, מה שהוביל לווטו שהוטל עליהם מצד המפלגות החרדיות לגבי שת"פ עם מפלגות שיחברו אליהם - ולבסוף לעובדה שהם מחוץ לאיחוד בין גנץ לסער | ברירת המחדל שנותרה להם: ימינה בראשות שקד; תסכים לקחת אותם?

הצמד שפגע בחרדים מחפש בית פוליטי; יבחרו לכנסת הבאה?
יועז הנדל//מתן כהנא צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

האיחוד המסתמן בין 'כחול לבן' של גנץ ל'תקווה חדשה' לגנץ טורף את הקלפים במערכת הפוליטית, ומשפיע על השחקנים בזירה ועל אלו שמתחממים מחוץ לקווים.

בין הנפגעים הבולטים של האיחוד, שעוד יכול להתרחב אם הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט יחליט להצטרף, נמצאים הצמד יועז הנדל ומתן כהנא - השרים הבולטים שמזוהים עם הפגיעה בממסד החרדי בממשלה היוצאת, למעט כמובן ליברמן.

השניים, כל אחד במשרדו, הצליחו להזכיר לציבור החרדי מה המחיר של המדבר האופוזיציוני. כהנא נכנס למשרד הדתות וניסה להספיק כמה שיותר מינויים וג'ובים לבני הציונות הדתית, ולהחליף את האנשים המזוהים החרדים, בעיקר עם ש"ס.

כמובן גם שינוי שיטת בחירת רבני ערים ומינה עשרות הרכבי מועצות דתיות, לצד קידום רפורמות הכשרות והגיור ללא הסכמת הרבנים הראשיים וגדולי ישראל.

השר הנדל הוביל שינויים במערך הסלולר הכשר ורקדם תוכנית שתבטל את הקומה הכשרה, מהלך שהיה לאחד מהגזרות החמורות על הציבור החרדי בשנה בו הממשלה עוד שרדה.

ולא סתם, לפי המסתמן, השניים, כנראה יחד עם צבי האוזר שחלק מהבלוק עם הנדל הקרוי 'דרך ארץ', מוצאים את עצמם מחוץ לאיחוד. במפלגות החרדיות העבירו בשבועות האחרונים את המסר - מי שיקבל את הצמד למפלגתו, הם לא יוכלו לשתף פעולה איתו אחרי הבחירות.

כשגם גנץ וגם סער מבינים שכדי לא לראות את דוכן הכנסת מספסלי האופוזיציה הם יצטרכו, בצורה זו או אחרת לשתף פעולה עם החרדים, הנדל וכהנא נזרקו החוצה - כשמבחינת החרדים "הנקמה" הוגשה קרה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לאחרונה נבדק ב'כחול לבן' שאלת צירוף מתן כהנא לרשימה, אלא לאחר שהתוצאות גילו כי כהנא אינו מוסיף נפח אלקטוראלי - צירופו לרשימה ירד מהפרק

ברירת המחדל, על פי הנראה לעין, שנותרה לצמד הוא חיבור ל'ימינה' בראשות היו"ר החדשה איילת שקד שתצטרך להכריע האם היא מעדיפה לקבל את יועז הנדל ולהשאיר את מתן כהנא ברשימתה ולהפוך למפלגה אנטי חרדית, או להשאיר אותם בחוץ - ולשמור על ציר פתוח עם הסיעות החרדיות.

יועז הנדל מתן כהנא מפלגת ימינה מפלגת תקווה חדשה מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד