כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
הח"כים ידחקו לאחור?

מועמדת 'ימינה' וח"כ לשעבר: הפריימריז ב'ציונות הדתית' מתחממים

ברקע דחיית המגעים עם בן גביר, במפלגתו של סמוטריץ' מחממים מנועים לקראת הבחירות המקדימות, וכמה מועמדים בוחנים את ריצתם, בהם חכ"ל מוטי יוגב ומועמדת 'ימינה' לשעבר רוני ססובר • בימים הקרובים צפויים להתפרסם הקריטריונים הנדרשים מהמועמדים. הפרטים המלאים

מועמדת 'ימינה' וח"כ לשעבר: הפריימריז ב'ציונות הדתית' מתחממים
בצלאל סמוטריץ' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מפלגת 'הציונות הדתית' נערכת לפריימריז ראשונים שיקבעו את זהות הרשימה במטרה לחבר כמה שיותר את חלקי המגזר הסרוג, והודיעו השבוע כי הבחירות יתקיימו בצורה דיגיטלית דרך הפלאפון או המחשב.

בינתיים טרם זהויות מוכרות הכריזו על מועמדות, אך ישנם מספר מועמדים שממתינים על הקווים ובוחנים את ריצתם. השלל שעליו צפויה התחרות לא גדול, כשמדובר על כ4-3 מקומות ריאלים, אם אכן יחברו לבן גביר ו'נעם' כבלוק טכני.

בין השמות שבוחנים ריצה נמצא מוטי יוגב, שכיהן כחבר כנסת ב'בית היהודי' והודיע היום על פרישה ממנו והצטרפות ל'ציונות הדתית'. הוא בדק בשבועות האחרונים ריצה לרשימה, וינסה בזמן הקרוב לשחזר את הכוח שהיה לו במפלגה שעזב.

מוטי יוגב. בוחן אפשרות להתמודד. צילום: פלאש 90

מועמדת נוספת שבוחנת היא רוני ססובר, מועמדת ברשימת 'ימינה' לשעבר שהתנגדה להצטרפות לממשלה הנוכחית. היא אומנם אינה דתייה, אך היא יכולה להיות אלטרנטיבה מבחינת סמוטריץ' לאיילת שקד, כך שייתכן וגם תקבל שריון אם תחליט שלא לרוץ או שתקבל מקום לא גבוה.

בנוסף לאלה, עוד מספר מועמדים בקרב המגזר שוקלים להכריז על התמודדות, מה שיקשה על הח"כים המכהנים של המפלגה להישאר בכנסת, וחלקם צפויים להידחק מאחור.

מול היו"ר בצלאל סמוטריץ' הודיעו שיתמודדו, בינתיים, המשפטן דב הלברטל והפעיל החברתי אלי יוסף, שלא צפויים להיות משוכה קשה בשבילו. בימים הקרובים צפויה הוועדה הציבורית, שמפקחת על הבחירות, להודיע על הקריטריונים שהמועמדים נדרשים לעמוד בהם כדי לרוץ.

מרכז 'הציונות הדתית', צפוי להתכנס לפני הפריימריז. צילום: דוברות

בזמן שנותר ינסו במפלגה לפקוד אנשים נוספים במטרה להגיע בעמדה טובה יותר למשא ומתן עם שאר המפלגות שמרכיבות את הבלוק. גורם המכיר את המספרים אומר כי נכון לעכשיו מספר המתפקדים עומד על בערך 30 אלף.

עוד לפני הפריימריז, שיערכו לקראת סוף חודש אוגוסט, צפוי מרכז המפלגה להתכנס, כששם כבר ייתכן ויעסקו גם בדבר החיבורים עם 'עוצמה יהודית' ו'נעם', כשבינתיים - המגעים טרם החלו.

פריימריז מפלגת הציונות הדתית מוטי יוגב רוני ססובר בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד