י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

8 הולכי רגל נהרגו ביישובים ערביים ב-5 השנים האחרונות בתאונה עם משאית

את הנתונים הציג שר התחבורה לח"כ אברהים צרצור, בתשובה לשאילתא שהגיש לו בנושא. עמותת אור ירוק: על המדינה לדאוג כי במיוחד במגזר הערבי, בו נפוצות יותר מכל מגזר אחר תאונות החצר, יהיה ניתן לחנות את המשאיות מחוץ לערים

צילום אילוסטרציה.צלם: הצלה גוש דן
צילום אילוסטרציה.צלם: הצלה גוש דן

ח"כ אברהים צרצור, הגיש לשר התחבורה ישראל כץ שאילתא בנושא החנייה והתנועה של כלי רכב כבדים בתוך השטחים העירוניים, בעיה הנפוצה בעיקר ביישובים ערבים. על פי ח"כ צרצור, "החנייה והתנועה של משאיות בתוך הערים מהווה גורם סיכון משמעותי, בין היתר בתאונות חצר". חבר הכנסת גם מציין בשאילתא, כי אחד הפתרונות לבעיה זו היא להסדיר את נושא חניית הרכבים הכבדים מחוץ לתחומי היישוב. חבר הכנסת ביקש לדעת, האם שר התחבורה מקדם טיפול בבעיה זו.

בתשובתו לחבר הכנסת, הציג שר התחבורה את הנתונים על מעורבות משאיות בתאונות דרכים עם הולכי רגל במגזר הערבי. על פי הנתונים, בחמש השנים האחרונות נפגעו 126 הולכי רגל בתאונות דרכים בהן היו מעורבות משאיות מעל 3.5 טון בערים וביישובים ערביים. מתוכם, שמונה הולכי רגל נהרגו, 14 נפצעו באורח קשה והיתר נפצעו קל.

השר כץ מציין בתשובתו, כי "ישנה חשיבות רבה בהוצאת כלי רכב כבדים מתחומי היישובים ובפרט מהרחובות המקומיים בהם נדרשת העדפה להולכי הרגל". השר הוסיף כי "הרשות מספקת לרשויות המקומיות מידע חיוני לגיבוש מתווה להקמת מגרשי חנייה לרכב כבד בגבולות היישוב ומסייעת בהסברה נלווית לפרויקט".

לשאלתו של ח"כ צרצור, ציין השר כי משרד התחבורה והרשות הלאומית פועלים למען צמצום מעורבותן של משאיות בתאונות דרכים על ידי קיום פעילויות הדרכה לקציני בטיחות בתעבורה ועובדים בחברות תובלה. בנוסף, כותב השר, כי המשרד והרשות מבצעים פעילויות אכיפה ובדיקות תקינות למשאיות.

בנוגע למגזר הערבי ציין השר כי "הרשות הלאומית מקיימת פעילויות הסברה וחינוך לאוכלוסיית המגזר הערבי להטמעת מסרי בטיחות בדרכים הקשורים בהתנהלות בדרך".

על פי נתוני עמותת אור ירוק, משאיות במשקל של למעלה מ- 34 טון מעורבות פי 24 (!) בתאונות קטלניות מכלי רכב פרטיים. משאיות במשקל עד 34 טון מעורבות פי שישה יותר בתאונות דרכים מאשר כלי רכב פרטיים. הסיבה לכך היא מאפייני המשאיות – המשקל הרב, הנקודות המתות אשר מקשות על זיהוי הולכי רגל ואופנועים ומרחק העצירה הארוך, מגבירות את הסיכון למעורבות בתאונת דרכים.

עמותת אור ירוק: "משאית הוא כלי רכב מגושם, שמאפייניו מעלים את הסיכון למעורבותו בתאונת דרכים, במיוחד כאשר מדובר על הולכי רגל אותם קשה לזהות מתוך תא הנהג במשאית. על המדינה לדאוג כי במיוחד במגזר הערבי, בו נפוצות יותר מכל מגזר אחר תאונות החצר, יהיה ניתן לחנות את המשאיות מחוץ לערים. כמו כן על המדינה להפנות משאבים למען שיפור התשתיות בקרב תושבי המגזר הערבי בכדי להפחית את מספר ההרוגים בתאונות דרכים".
אור ירוק משאית הולכי רגל ישובים ערב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}