ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

8 חודשי מאסר לנהגת שגרמה למות אדם בתאונת דרכים

בית משפט גזר שמונה חודשי מאסר על נהגת שגרמה למוות אדם בתאונת דרכים, באחד הכבישים המסוכנים - כביש 581 • אור ירוק: "על המדינה לטפל בליקויים בכביש - מיד"

צילום אילוסטרציה: אגף הדוברות, משטרת ישראל
צילום אילוסטרציה: אגף הדוברות, משטרת ישראל

בתאריך 8.1.12, נהגת שהייתה בשבוע ה- 28 להריונה, נסעה בכביש 581 מכיוון צומת מגל לעבר אחיטוב. כאשר הגיעה הנהגת לעקומה, לא הפנתה את הרכב ימינה, לא האטה את נסיעתה, עברה קו הפרדה רצוף, נכנסה למסלול בכיוון הנגדי ופגעה ברכב שנסע מולה. כתוצאה, נהג הרכב הנפגע נהרג ובנו ואדם נוסף שישבו עימו ברכב נפצעו באורח קשה.

הנהגת הודתה והורשעה בגרם מוות ברשלנות כיוון שנהגה בקלות ראש, לא שמה לב לדרך ולא נהגה כפי שאדם מן היישוב היה נוהג בנסיבות המקרה. בגזר הדין, מציינת השופטת מגי כהן, כי מדובר על דרגת רשלנות גבוהה: "הנאשמת המשיכה ישר תוך חציית קו הפרדה לבן ועברה למסלול הנסיעה הנגדי... נהג מן היישוב חייב להיות מודע וליתן את מלוא תשומת ליבו לדרך בייחוד כאשר תנאי הדרך הם כפי שעולה מהתיק".

עוד ציינה השופטת, כי למרות שמדובר באישה נורמטיבית ללא עבירות קודמות, עדיין אין להקל בעונשה לכדי עבודות שירות: "מרבית המורשעים בעבירות הללו הם אנשים מן היישוב... נוכח הההפקרות המרובה בכבישים, קיפודם של חיי אדם, השבר הנורא שאין לו מרפא ואיחוי הפוקד את משפחות הקורבנות, מבקשים גם בתי המשפט לתרום תרומה צנועה בדמות גזרי דין מחמירים". עונשה של הנהגת נגזר לשמונה חודשי מאסר בפועל ובנוסף 15 שנות שלילת רשיון.

כביש 581 בו התרחשה התאונה הקטלנית נשוא גזר הדין, הוא בין עשרת הכבישים האדומים המסוכנים ביותר במדינת ישראל. על פי עמותת אור ירוק, מדובר בכביש חד מסלולי ללא מפרדה קשיחה, כביש חשוך ברובו המקשה על הנהיגה בלילה, כביש מעוקל עם שדה ראייה בעייתי וכמו כן, קיימת בעייתיות ביציאה מן הישובים. מנתוני אור ירוק עולה, כי אם לא יבוצעו השיפורים הנדרשים כביש זה, בעשור הקרוב עלולים להיהרג שבעה בני אדם, ו- 735 עלולים להיפצע.

עמותת אור ירוק: "התאונה ארעה באחד מעשרת הכבישים האדומים המסוכנים ביותר במדינת ישראל, כביש בו נוסעים כ-15 אלף בני אדם מדי יום. על המדינה לטפל בליקויים שבכביש בעייתי זה ללא שהות. הכביש צריך לכלול שני נתיבים לכל כיוון, מפרדה קשיחה למניעת תאונות חזיתיות והתקנת תאורה מלאה לכל אורך הכביש".
אור ירוק קו הפרדה ליקויים בכביש גזר דין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}