י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

העולם לחוץ: מאות פעילי אל-קאעידה ברחו מהכלא

מאות טרוריסטים איסלאמים נמלטו מבתי כלא, בכמה אירועים במדינות ערב • חשש כבד לפיגוע בשגרירות ארה"ב בצנעא בירת תימן • מדינות המערב מפנות את נציגיהן מהמדינה

צילום: ארכיון
צילום: ארכיון

גורמים אמריקנים מסרו היום (שבת) כי קיים חשש כבד לתקיפת השגרירות האמריקנית בתימן במהלך יום שלישי.

הגורמים האמריקנים, ששוחחו עם רשת CNN, ציינו כי ההתכתבות בין פעילי אל-קאעידה נמשכה זה שבועות אך התגברה בימים האחרונים. על סמך מידע זה ואזהרות נוספות שהתקבלו מתימן, הוחלט על אמצעי הזהירות שעליהם הוכרז ביומיים האחרונים.

בכיר במנגנוני הביטחון בתימן הוסיף כי החשש הוא מפני פיגוע אפשרי בבירה צנעא, או בעיר עדן, וציין כי הרקע לאיום הוא תקיפות המל"ט האמריקניות שאירעו באחרונה.

מנהיג אל-קאעידה איימן א-זוואהירי אף נשא איום הלילה שבו קרא לנקמה באמריקנים בתגובה לפעילות צבא ארה"ב במדינות מוסלמיות ולמתקפות המל"טים האמריקניים בתימן ופקיסטן. לדברי הבכיר, האמריקנים עודכנו לגבי החששות האלו לפני יומיים, כשנשיא תימן ביקר בוושינגטון.

אתמול הודיעה צרפת כי תסגור את השגרירות שלה בצנעא מחר ומחרתיים, והיום הצטרפו אליה גם בריטניה וגרמניה.

משרד החוץ הבריטי הזהיר את אזרחיו שלא לבקר בתימן, וקרא לאלו שכבר שוהים במדינה לעזוב מידית. "אם לא תצאו מהמדינה עתה, כשעוד יש טיסות סדירות ממנה, יש סיכוי קלוש שממשלת בריטניה תצליח לחלץ אתכם או לספק לכם שירותים בשגרירות", נכתב בהודעה שפנתה לאזרחים.

גם ארגון האינטרפול קרא למדינות החברות בו להגביר כוננות על רקע הבריחה מהכלא של מאות טרוריסטים בחודש האחרון.

לפי החשד, פעילי אל-קאעידה מעורבים בתכנון הבריחות, שאירעו בעיראק, בלוב, בפקיסטן ובמדינות נוספות. בהודעה מטעם מטה אינטרפול בצרפת צוין כי לצד המחבלים ברחו מהכלא אסירים שביצעו עבירות אחרות, ובמטה ביקשו את עזרת 190 המדינות החברות בניסיון לקבוע אם ישנו קשר בין כל האירועים האלו.
תימן אל קאעידה טרור ארה''ב אינטרפול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}