ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

חצה את הקווים • איש נטורי קרתא מואשם בניסיון ריגול לאיראן

תושב ירושלים בן 47, המשתייך ל'נטורי קרתא', נכנס לשגרירות איראן בגרמניה והציע לרגל נגד ישראל • התבטא: "אני מוכן להרוג ציוני" • נעצר והוגש נגדו כתב אישום • מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים': "איש בעייתי - נעצר בעבר בשל אלימות" • "אמר שהולך לקבל סכום כסף גדול"

חצה את הקווים • איש נטורי קרתא מואשם בניסיון ריגול לאיראן
פלאש 90



הוסר האיפול: כתב אישום הוגש היום (ה') לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד חרדי בן 47, חבר בקבוצת ה'נטורי קרתא' המואשם בריגול, מגע עם סוכן זר ובגידה במדינה.

לפי האישום, הנאשם קיים קשרים עם נציגויות אירניות בעולם במטרה להעביר אליהן מידע. הוא נאשם בקיום מגע עם סוכן זר ובגידה במדינה.

לפי כתב האישום, בינואר 2011 טס האברך מישראל לברלין. יומיים לאחר הגעתו, התייצב הנאשם בשגרירות האיראנית, פנה לפקיד בכניסה ואמר לו שהוא ישראלי שמעוניין לשוחח איתם. לבקשת הפקיד, הנאשם מסר לו את דרכונו כשבאותה עת לבש חולצה לבנה, מכנסיים שחורים, ציצית וחבש כיפה.

הפקיד הנחה את הנאשם להיכנס לשגרירות, שם פגש הנאשם 3 אנשים שזהותם אינה ידועה, אשר אחד מהם הציג עצמו בשם "האג'י באבא". הנאשם סיפר לאיראנים כי הוא אזרח ותושב ישראל, המשתייך לעדת "נטורי קרתא", והסביר להם את עיקרי אמונתו השוללת קיומה של מדינת ישראל ושאיפתו להחלפת השלטון הקיים בשלטון של "גויים". הנאשם הציע לאיראנים לאסוף עבורם מודיעיןם.

במהלך השיחה שאל הנאשם את האיראנים כיצד יתכן שהם לא מצליחים לשמור על אנשיהם בתוך איראן מפני התנקשויות מצד ישראל. בתגובה, שאל אחד מן האיראנים את הנאשם האם הוא לא מתבייש ללעוג להם בעוד הוא מעוניין במקלט מדיני. הנאשם השיב כי הוא אינו מעוניין במקלט מדיני, וכי הוא אף מוכן לרצוח ציוני.

בתום הפגישה, האיראנים מסרו לנאשם שעליהם לערוך בירור מול גורמים נוספים בדרגים גבוהים יותר. "האג'י באבא" מסר לנאשם פתק שעליו רשומה כתובת דואר אלקטרוני וסיסמא והנחה אותו להיכנס לתיבת הדוא"ל, שם תמתין לו הודעה מטעם האיראנים. בנוסף, הנחה את הנאשם שיעמוד איתם בקשר טלפוני באמצעות מספר הטלפון של השגרירות.

ב-20.1.11 שב הנאשם לישראל. לאחר חזרתו לארץ, בדק הנאשם את תיבת הדוא"ל מספר פעמים בבית קפה אינטרנט בירושלים. כמו כן, התקשר לשגרירות פעמיים מטלפונים ציבוריים. במקרה אחד, לא היה מענה בשגרירות. במקרה השני, הנאשם ביקש לשוחח עם "האג'י באבא", אך נמסר לו כי הוא איננו נמצא.

מעצר לילי

בתאריך 17/07/2013 בשעה 5 לפנות בוקר לערך, הגיעו כוחות משטרה לבית החשוד, דפקו בדלת ועצרו אותו, למחרת מעצרו הוצא צו איסור פרסום על המעצר.

לדברי מקורביו, פרצו לביתו כ-15 אנשי משטרה, עצרו את אב המשפחה, וערכו חיפוש מדוקדק בבית, תוך כדי שהופכים כל מה שזז ומחרימים חלק מהדברים. לדבריהם, בני משפחתו אוזהרו שלא יספרו לאיש על דבר המעצר, והנאשם הוצא כשהוא עם שק על ראשו.

הוא עלה לארץ בשנת 1972, ממרוקו והוריו גרים במרכז הארץ, והוא בעל תשובה וגם נישא לבעלת תשובה.

בניו לומדים בת"ת 'תורה ויראה' באידיש, בנותיו לומדים ב'בנות רחל', לאיש 3 בנים ו-3 בנות, הגדולה בת 19 כבר נשואה, בת נוספת מאורסת.

שבוע שבועיים לפני המעצר סיפר למכר שהינו הולך להרוויח הרבה כסף. תושב השכונה סיפר ל'בחדרי חרדים' כי הנאשם עובד כשליח על גבי קטנוע בחברת משלוחים ונהג ללבוש כובע ליטאי.

בני הזוג הגיעו לגור בשכונה לפני כ-15 שנה, ומאז נעצר מספר פעמים, על רקע אלימות במשפחה.

בשכונת מגוריו ובמאה שערים הופצו בימים האחרונים מודעות בגנות המעצר:

"בקשו רחמים מרובים עבור האברך... שזה למעלה משבוע ימים שנחטף באישון ליל ע"י השודדים הציונים ימ"ש ועד כתיבת שורות אלו עדיין נימוק במרתפי הכלא הנאציוני".


מעצרו הוארך עד ליום שני 05/08/2013. הצו איסור פרסום צומצם לשמו ופרטי זיהוי שלו בלבד.

פרקליטו של הנאשם, עו"ד יאיר נהוראי אמר ל'בחדרי חרדים' כי "בשלב הזה לא יהיה נכון להתייחס ספציפית, כי עוד לא קראתי את חומר הראיות. אולם, צריך לשים לב לשני דברים. לא נגרם נזק, ומדובר באירועים שהתרחשו לפני שנתיים וחצי".



ריגול מאה שערים גרמניה בגידה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}