חשוב שתדעו: שינויים וביטולים במערך הרכבת הקלה בירושלים
השלב השני של העבודות במבצע "בן דור" לחיבור מסילות הרכבת הקלה יוצא לדרך | העבודות בשטח צפויות לגרום לשיבושי תנועה באזור ולשינויים במערך הרכבת הקלה
- יוסי ריינר
- כ"ב סיון התשפ"ב
- 1 תגובות
החל ממחר (רביעי) יחול השלב השני של העבודות במבצע "בן דור" לחיבור מסילות הרכבת הקלה שיימשכו כחודשיים. העבודות בשטח צפויות לגרום לשיבושי תנועה באזור.
במסגרת העבודות ליצירת מפגש המסילות תבוצע הפסקת פעילות חלקית בשירותי "כפיר – הרכבת הקלה", במקטע שבין התחנה המרכזית לתחנת הר הרצל, ויינתן מענה לנוסעים באמצעות קווי התחבורה הציבורית באוטובוסים.
מסלולם של הקווים 20, 21, 23, 24, 27, 29 יוארך עד התחנה המרכזית, בתדירות גבוהה. יתווסף נתיב תחבורה ציבורית לאורך שד' הרצל, לשני כיווני הנסיעה.
המעקף בשד' הרצל וחסימת הגישה לרח' הרב צבי יהודה יימשכו. העבודות יבוצעו בימים א'-ה' במשך כל שעות היממה, ובימי ו' עד השעה 14:00.
מעבר הולכי רגל יתאפשר כרגיל והגישה לבתי המגורים, לעסקים ולמוסדות, יתאפשרו בכל שלבי העבודות. בסיום העבודות, תנועת הרכבות והרכבים באיזור זה תחזור לשגרה.
למען הסדר הטוב מומלץ להשתמש בדרכים חלופות ולהסתייע באמצעי ניווט טכנולוגיים בכל נסיעה.
מידע אודות עבודות הרכבת:
מטרת העבודות היא לחבר את התוואי האדום של הרכבת, עם התוואי הירוק החדש.
התוואי האדום של הרכבת, זה הפועל כיום, יוארך בחלקו הצפוני מתחנת חיל האוויר בפסגת זאב, עד נווה יעקב, ובחלקו הדרומי מתחנת הר הרצל, עד בית החולים הדסה עין כרם. הצפי לפתיחת הארכה זו לנסיעה הינו ברבעון הראשון של 2023.
התוואי הירוק החדש הינו קו הרכבת הקלה השני שיוקם בירושלים והוא עתיד לחבר את שכונת גילה בדרומה של העיר, עד לגבעה הצרפתית השוכנת בצפון העיר, ויכלול שלוחות לגבעת שאול ולמלחה.
מטרת התוואי החדש היא יצירת רצף תחבורתי מתקדם ונוח שיחבר בין מוקדי עניין מרכזיים בעיר וייצר גישה נוחה ומהירה אל מוסדות ציבור, מרכזי תעסוקה ואטרקציות תיירותיות דוגמת קריית הממשלה, שלושת בתי החולים המרכזיים, קניון מלחה, גן החיות העירוני ועוד.
הצפי לפתיחת חלקים מתוואי חדש זה הינו סוף שנת 2024, בואך רבעון ראשון בשנת 2025.
פירוט לגבי מסלולי האוטובוסים ניתן למצוא בפלטפורמות השונות ובמוקד השירות הטלפוני של משרד התחבורה *8787.
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות