כ' תשרי התשפ"ה
22.10.2024

קרית יואל: האם משחטת סאטמר גורמת נזק סביבתי?

רשויות המים של אורנג' קאונטי מאשימות את משחטת סאטמר בקרית יואל בהמלחת המים בסביבה • עסקני השכונה מגיבים: "מדובר בהתנכלות ישנה ואנטישמית"

משחטה. צילום אילוסטרציה
משחטה. צילום אילוסטרציה

התנכלות למשטה של סאטמר או סכנה של ממש לפגיעה באיכות המים של תושבי הסביבה?

ערוץ החדשות 'רקורד-אונליין' מדווח כי מבדיקה דו שנתית שעורכת רשות המים של קרית יואל בניו יורק, עלה כי המשחטה של סאטמר הפועלת בקריה - פולטת כמויות מוגברות של מלח לתוך הנחל העובר סביב הקריה, והמשמש מקור מים מרכזי עבור תושבי שמונה יישובים בסביבה לפחות.

לפי הפרסום, בשתי בדיקות המים האחרונות שערכה מחלקת המים של אורנג' קאונטי התגלתה במים כמות מלח גבוהה מהמותר. במחלקה מיהרו להפנות אצבע מאשימה כלפי המשחטה של סאטמר וכלפי מפעל שיווק הבשר הפועל בקריה.

עם זאת, עסקנים בקרית יואל טוענים כי בין המשחטה לבין הרשויות באורנג' קאונטי שוררת מערכת יחסים עכורה כבר זמן מה, ובמהלכה מנסים הרשויות להביא לסגירת בית המטבחיים של סאטמר, שהפך לאחד מבתי המטבחיים הגדולים באזור לאספקת בשר בהכשר מהודר.

העסקנים מספרים כי בעבר טענה מחלקת המים של אורנג' קאונטי כי כמויות הדם הנפלטות למאגרי המים מבית המטבחיים מדי יום, גורמות נזק כספי כבד למחלקת המים, מאחר וחלה ירידה משמעותית בכמות המים המטוהרים המוכנים לשתיה שהיא מצליחה להנפיק מדי יום. בשל הטענות בללו הקימה המשחטה מערכת מיוחדת לטיהור מים בעלות של כמיליון דולר.

עתה, מצפים בעלי המשחטה לקבל את תוצאות הבדיקה שעורכת מחלקת המים, כדי לברר האם כמות המלח החריגה מהווה סכנה בריאותית למי השתיה. "אין זו הפעם הראשונה שהם מתנכלים לנו, זו רק התנכלות אנטישמית חדשה - שגם אותה נעבור בע"ה", אומרים העסקנים.
קרית יואל משחטה דם מים מלח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}