ירידה ברכישה בבתי עסק: הישראלים מעדיפים לרכוש אונליין
מגמת העלייה בהוצאות של הציבור הישראלי באמצעות כרטיסי אשראי נמשכת | בחודש מאי נרשמו הוצאות בכרטיסי אשראי בסכום של יותר מ-37.049 מיליארד ₪ - עלייה של 11.2% לעומת אשתקד | ההוצאה היומית באשראי במאי עמדה על 1.195 מיליארד ₪ -עליה של 1.8% | עוד עולה כי חלה ירידה בעסקאות פיזיות בבית העסק לעומת עלייה דווקא בעסקאות אונליין
- יוסי ריינר
- ז' סיון התשפ"ב
מישהו זוכר שפעם הייתה קורונה? נתוני חברת שב"א (שרותי בנק אוטומטיים), מנהלת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי, מצביעים על המשך מגמת העלייה בהוצאות של הציבור הישראלי באמצעות כרטיסי אשראי.
במהלך חודש מאי נרשמו במערכות שב"א עסקאות בכרטיסי אשראי בסכום כולל של יותר מ-37.049 מיליארד ₪, מדובר על עליה של 11.2% לעומת מאי 2021 בו סכום ההוצאה הכולל עמד על 33.332 מיליארד ₪.
מנתוני שב"א עולה כי ממוצע ההוצאות היומי במאי 2022 עמד על 1.195 מיליארד ₪ מדובר בעליה של 1.8% לעומת ממוצע ההוצאות היומי באפריל 2022 שעמד על 1.174 מיליארד ₪. ממוצע ההוצאות היומי במאי 2021 עמד על 1.075מיליארד ₪.
ההוצאות בעסקאות אונליין זינקו במאי 2022 בשיעור של 13.8% לעומת אשתקד. סכום ההוצאה החודשי בעסקאות אונליין הגיע לסכום כולל של 21.631 מיליארד ₪. במאי 2021 הגיע סכום ההוצאות בעסקאות אונליין ל-19.002 מיליארד ₪. סכום ההוצאה בעסקאות אונליין במאי הוא השני בגובהו ונמוך במעט בכ-290 מיליון ₪ מהשיא שנרשם במרץ השנה. ממוצע ההוצאות היומי בעסקאות אונליין עמד במאי 2022 על 697.959 מיליון ₪, באפריל 2022 הסכום עמד על 631.01 מיליון ₪, ואילו במרץ 2022 הוא עמד על 707.154 מיליון ₪.
דווקא בהוצאות בעסקאות פיזיות בבית העסק עצמו נרשמה במאי 20221 ירידה של 5.4% לעומת אפריל. בחודש שעבר נרשמו הוצאות בסך של 15.419 מיליארד ₪ לעומת סכום של 16.302 מיליארד ₪ בחודש אפריל. הנתון של מאי 2022 גבוה ב-7.6% מההוצאות בעסקאות פיזיות במאי 2021 שעמדו על 14.331 מיליארד ₪.
עליה של 7.7% נרשמה במאי 2022 בהיקף משיכות המזומן מהכספומטים הבנקאיים לעומת אשתקד. סכום המשיכה הממוצע היומי עמד על 174.651 מיליון ₪ לעומת 162.091 מיליון ₪ באפריל 2021. מדובר בירידה של 2% לעומת היקף משיכות יומי ממוצע של 178.234 מיליון ₪ במרץ 2022. הסכום הכולל של משיכות המזומן מהכספומטים הבנקאיים עמד במאי 2022 על 5.414 מיליארד ₪.
איתן לב טוב, מנכ״ל חברת שב״א: ״המשך מגמת הגידול בהוצאות בכרטיסי אשראי מצביע על כך שהמשק הישראלי צומח בכל הקשור לצריכה הפרטית. היקף הרכישות בעסקאות אונליין שמזנק מחודש לחודש מעיד על כך שהרגלי הקניה שהציבור הישראלי אימץ לעצמו במהלך תקופת משבר הקורונה הפכו לקבועים אחריו.
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות