כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024

פניה לנתיבי ישראל: "טפלו בליקויי הבטיחות בכביש 554"

פניה למנכ"ל נתיבי ישראל: "טפלו בליקויי הבטיחות החמורים בכביש 554" • עמותת "אור ירוק": "המדינה חייבת לבנות מפרדה קשיחה בכביש בכדי למנוע תאונות חזיתיות"

תאונה בכביש 554, צילום: אגף הדוברות, משטרת התנועה
תאונה בכביש 554, צילום: אגף הדוברות, משטרת התנועה



מכתב נשלח לאחרונה אל מנכ"ל נתיבי ישראל שי ברס על ידי דודי קוכמייסטר, בעל עסק בניר אליהו, הנוסע כמעט מדי יום בכביש 554. במכתב, אותו שלח ב- 1 ליולי 2013, מבקשת דודי מברס, כי ישפר את תשתיות הבטיחות החמורות בכביש 554 בכדי למנוע את הנפגע הבא.
דודי מציין במכתבו את התאונות הקטלניות שארעו בכביש בחודש האחרון: "לאחרונה אירעו שתי תאונות דרכים קטלניות על כביש זה", כותב דודי, "תאונה חזיתית ב- 31.5.13 שבה נהרג צעיר בן 21 ותאונה שנייה ב- 21.6.13 בה נהרגה צעירה בת 20".

דודי ממשיך ומספר במכתבו כי הוא שומע באופן תדיר תלונות על מצבו הלקוי של הכביש, מתושבי הסביבה והעובדים בה: "הכביש מוביל אל העסק שלי וממנו, לקוחות, ספקים ומשאיות כבדות. באופן קבוע מתלוננים באוזני על אירועי בטיחות וכמעט תאונות על ציר זה לבאים מכיוון טירה ומכיוון כפר סבא". כמו כן, מוסיף דודי, כי "הכביש כיום הוא כביש דו נתיבי, ללא מפרדה קשיחה בין הנתיבים, מפותל מאד עם יציאות בעייתיות מהיישובים הסמוכים לכביש".

על פי נתוני עמותת אור ירוק, החל משנת 2009 ועד לחודש אפריל 2012 נהרגו בקטע הכביש המסוכן שאורכו 8.5 ק"מ בלבד, תשעה בני אדם ונפגעו בו 173.

עמותת אור ירוק: "כביש 554 הוא בין הכבישים המסוכנים ביותר בישראל ויש לשפר את תשתיותיו בדחיפות. על המדינה לסלול נתיב נוסף בכביש לכל כיוון ולבנות מפרדה קשיחה למניעת תאונות חזיתיות. בכביש זה עוברים מדי יום כ- 23 אלף כלי רכב, הזכאים לסביבה בטוחה".

מפת הרוגים: כביש 554צילום: מפת הרוגים: כביש 554
מפת הרוגים: כביש 554







אור ירוק הרוגים תאונות דרכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}