ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024
כי לא תשכח מפי זרעו

בצל הגזירות וההסתה: זה מספרם העצום של לומדי התורה בארץ

ערב חג מתן תורה תשפ"ב חושף 'בחדרי חרדים' את מספרם הבלתי נתפס בלעה"ר של אנשי עולם התורה, הישיבות והכוללים, שעזבו חיי שעה לטובת קיום העולם, וחובשים את ספסלי בית המדרש | כמה מהם במגזר החרדי? כמה בציונות הדתית? וכמה ישיבות וכוללים? | חֲזוּ בָּנַי חֲבִיבַי

בצל הגזירות וההסתה: זה מספרם העצום של לומדי התורה בארץ
תלמידי ישיבות בלימודם צילום: שוקי לרר

שלושת-אלפים שלוש-מאות ועשרים וארבע שנים חלפו מאז מעמד קבלת התורה בהר סיני, כולנו היינו שם. והנה גם היום, אלפי שנים אחרי, המסורת נמשכת בעם היהודי, גם מול הניסיונות הבלתי פוסקים לפגוע ולחבל בעולם התורה.

ערב חג השבועות, זמן מתן תורתנו הקדושה, ועל רקע האיומים של שר האוצר ליברמן לקצץ עוד מהתקציב הדל של עולם התורה, קיבלנו ב'בחדרי חרדים' את המספר המדויק של אלו ששוקדים על התורה, מקוטלגים לפני מגזרים, והמספרים מפתיעים וכמעט לא נתפסים: 248,439 לומדי תורה שוקדים בכל יום על התורה.

לפי חלוקה של משרד החינוך, במגזר החרדי בישראל ישנם: 98,591 אברכי כולל, 23,747 בחורי ישיבות גדולות, 35,262 בחורי ישיבות קטנות ו-59,179 ילדים בתלמודי תורה במוסדות הפטור, מלבד מוסדות המוכשר. במגזר הציונות הדתית ישנם: 9,447 תלמידים בישיבות ההסדר ו-2,715 תלמידים בישיבות הגבוהות. 

בסך הכול בישראל יש 1,742 מוסדות ישיבות וכוללים, 338 מוסדות ישבות קטנות, שמתוקצבות על ידי משרד החינוך ב-15.867,900 שעות לימוד ו-227 מוסדות פטור המחנכים את ילדי ישראל בדרך התורה.

וזאת, מלבד עוד מאות מוסדות על 'טהרת הקודש' של חוגי העדה החרדית, הקנאים, בריסק ועוד, וכן ישיבות וחיידרים של בני תורה של הפלג הירושלמי שחלקם אינם מתוקצבים על ידי המדינה. 

כידוע, מאז הוקמה הממשלה החדשה לפני שנה, נמצא הציבור החרדי במאבק עיקש לשמור על גחלת התורה, למרות דברי הבלע האנטישמים של שר האוצר אביגדור ליברמן כי לימודי האברכים בכולל זה "לימודי בטלה", עולם התורה ניצב מול גזירות עקשניות, קיצוצים בשעות לימוד, קיצוצים בתקציבים, יוקר המחיה, גזירות החד פעמי והשתייה המתוקה שמעיקים על משפחות עמלי תורה. גם ניסיונות לגיוס תלמידי ישיבות לצבא וניסיונות להוציא את האברכים לשוק העבודה לא נוחלים הצלחה, ועולם התורה ממשיך בגאון לשקוד על התורה.

קודשא בריך הוא אומר לפמליא דיליה חזו בני חביבי דמשתכחין בצערא דילהון ועסקין בחדוותא דילי

לומדי תורה עולם הישיבות ערב חג השבועות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}