כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
רבת מחבלים

שוחררה האישה שעמדה מאחורי רציחות רבות כולל 24 ישראלים

רבת המחבלים שעמדה בראש "הצבא האדום היפני", שוחררה לאחר 20 שנה בכלא. היא עמדה בראש ארגון טרור קומוניסטי שפעל בין היתר גם בשיתוף עם ארגוני הטרור הפלסטינים. אחד מהם ביצע פיגוע בנמל התעופה לוד בו נהרגו 24 אנשים

שוחררה האישה שעמדה מאחורי רציחות רבות כולל 24 ישראלים
אילוסטרציה צילום: pixabay

אתמול (שבת) שוחררה מבית הכלא ביפן רבת המחבלים פוסאקו שיגנובו, מי שעמדה בראש "הצבא האדום היפני", ארגון טרור קומיניסטי שפעל בין היתר גם בשיתוף עם ארגוני הטרור הפלסטינים.

קוזו אוקומוטו מחבל פעיל בארגון ביצע בדיוק לפני חמישים שנה את הפיגוע בנמל התעופה בן גוריון בו נהרגו 24 אנשים. פואסקו ישבה בכלא יותר מ-20 שנה לאחר שנתפסה באוסאקה - יפן בשנת 2000.

פוסאקו שיגנוב בת ה-76, התחמקה ממעצר במשך עשרות שנים לפני שנעצרה באוסקה בשנת 2000. היא הנהיגה קבוצת טרור בעלות פרופיל גבוה. הם ביצעו שורה של לקיחת בני ערובה וחטיפות, וכן פיגוע קטלני בשדה התעופה בן גוריון לפני 50 שנה, אז נהרגו 24 אנשים. הארגון בראשותה פרץ לשגרירות צרפת בהולנד ב-1974, השגריר ומספר אחרים נלקחו כבני ערובה על ידי שלושה חמושים של הצבא האדום למשך 100 שעות.

המצור הסתיים לאחר שצרפת שחררה לוחם מהצבא האדום והקבוצה טסה לסוריה. פוסאקו שיגנובו לא השתתפה בחטיפה בעצמה, אך בית משפט יפני מצא ב-2006 שהיא סייעה לתאם אותה, וגזר עליה 20 שנה בגין תפקידה.

היא פירקה את הצבא האדום היפני חמש שנים קודם לכן בזמן שהמתינה למשפט, ואמרה שתאבק במסגרת החוק. הפעולה האחרונה הידועה של הקבוצה הייתה פיצוץ מכונית באיטליה ב-1988. כשיצאה מהכלא בשבת, היא התנצלה על גרימת "נזק לאנשים חפים מפשע" במרדף אחר מטרותיהם.

"זה היה לפני חצי מאה, אבל גרמנו נזק לאנשים חפים מפשע, כמו לקיחת בני ערובה", אמרה, לסוכנות הידיעות AFP. בעבר היא הביעה חרטה גם על 24 הנרצחים שנהרגו כתוצאה מפיגוע בשדה התעופה בן גוריון ב-1972.

יפן נמל התעופה בן גוריון טרור בני ערובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד