ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

צפו: לעלות להר הבית בלי לקום מהכורסא

ביקור בהר • מיזם חדש הושק באינטרנט: סיור וירטואלי בהר-הבית • צילומים בזווית של 360 מעלות מתוככי ההר - גם מאזורים אליהם הכניסה ליהודים בלתי אפשרית • צפו

צפו: לעלות להר הבית בלי לקום מהכורסא



לרגל תשעה באב, עלה לאוויר אתר HarHakodesh.co.il הפותח את הר הבית לביקור וירטואלי במקומות אליהם יהודים לא יכולים להכנס.

בסיור וירוטאלי שצולם בטכנולוגיית 360 מעלות מלווים שר הבינוי והשיכון אורי אריאל, אבשלום קור ואישי ציבור נוספים את המבקרים עד לקודש הקודשים עצמו – אבן השתייה.

הסיור הוירטואלי צולם בטכנולוגיית 360 מעלות המאפשרת למבקר באתר לראות את הר הבית מכל זווית שיבחר בה. הצילומים המיוחדים והנדירים הללו שמופיעים אך ורק באתר "הר הקודש", צולמו בנקודות בהן יהודי אינו יכול להכנס אליהן בשל איסור הוואקף המוסלמי. אך בחלק מהמקומות, גם כאשר יתיר הוואקף, קיים איסור הלכתי בשל קדושת המקום.

בחלקו המרכזי של האתר נערך ניסיון להפגיש את הגולש עם ארבעה מימדים שכל אחד מהם מבטא מפגש אחר של האדם עם עצמו, ההיסטוריה והזהות שלו, עם אלוהיו ועם סביבתו באמצעות הר הקודש.

השר אריאל הכריז שהאתר יהיה אבן ראשונה בדרך להכנסת נושא הר הבית לתוך מערכת החינוך והתרבות הישראלית: “אני שואף שבבתי הספר ילמדו יחידות חינוך ושיוקם כאן מוזיאון ממלכתי שיעסוק בבית המקדש ובהר הבית. בדיוק כמו שיש את יד ושם וכמו שיש את בית התפוצות. חורבן בית המקדש היה אסון לאומי, ולא רק דתי, והוא חורבן בקנה מידה דומה לשואה, רק בימים קדומים מאוד”.

קישורים:
סיירו באופן עצמאי
הר הבית ירושלים ביקור מקדש תיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}