ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

דלקת בוושט – יעילות הטיפול הטבעי

במאמר זה נרחיב על הבעיה ועל דרכי הטיפול הטבעיות בה

דלקת בוושט – יעילות הטיפול הטבעי
דלקת בושט צילום: freepik

מרגישים כאבים באזור הוושט, המחבר בין הגרון לקיבה? ייתכן ומדובר בריפלוקס בלבד, אך אם הכאב לא פוסק, ייתכן ומדובר גם בדלקת המכונה אזופגיטיס. במאמר זה נרחיב על הבעיה ועל דרכי הטיפול הטבעיות בה.

 

מה הן הסיבות להיווצרות הדלקת?

דלקות בוושט יכולות להיגרם משלוש סיבות עיקריות. הראשונה, מעלייה של נוזלים מאזור הקיבה מעלה אל הוושט בשל חולשה של המנגנון המונע ריפלוקס. אפשרות נוספת היא דלקת כתוצאה מבולימיה. ההקאות הממושכות הנלוות למחלה זו גורמות לכיבים שונים בוושט ולדלקות. הסיבה השלישית לדלקת זו היא, תגובה אלרגית של הגוף למזון או לאלרגן אחר.

 

דלקת בוושט בקרב ילדים

תופעה זו יכולה להשפיע הן על מבוגרים והן על ילדים. לא תמיד הילדים ידעו להבהיר להורה את מהות הכאב והם עשויים לסרב לאכול. היו ערניים לסימנים כמו שיעול יבש או בכי של ילד קטן בעוד הוא מחזיק את הגרון. הסימנים הללו יכולים להעיד על הדלקת בוושט. במקרה זה כדאי לפנות לרופא המטפל כדי לבדוק האם הריפלוקס פוגע בוושט.

אם מדובר בילד גדול יותר, הוא עשוי לטעון שהוא חש כאילו ישנו מזון שתקוע בגרון – גם אם לא אכל לפני כן.

 

כיצד ניתן לטפל בדלקת בוושט בדרך טבעית?

כיום, ישנן תרופות מהרפואה הקונבנציונלית שנועדו להפחית את רמת החומציות בוושט ובקיבה, אם הדלקת אכן נגרמה מריפלוקס. ישנן גם תרופות טבעיות המבוססות על מזון וצמחי מרפא שיכולים להקל על התסמינים.

צמחי מרפא המסייעים בטיפול

כעת אתם בוודאי תוהים מה ניתן לעשות אם אובחנתם עם בעיה זו. ישנם מספר טיפים טבעיים להקלה על דלקת בוושט [אזופגיטיס].

צמחי המרפא המסייעים בטיפול בדלקת בוושט הם:

  • אולמוס: המכיל חומרים שמהווים שכבת הגנה על ריריות הוושט. את האולמוס אפשר לרכוש בתור אבקה ולהמיס במים.
  • ליקוריץ: צמח שידוע במרכיבים אנטי־דלקתיים, ומסוגל לסייע בטיפול בדלקת.
  • גבעולי סלרי: גם גבעולי סלרי יכולים להקל על החומציות בקיבה, ולסייע למנוע את ההחמרה של הדלקת.
  • פיליפנדולה: מדובר במזון שמסוגל להפחית את התסמינים של הצרבת באמצעות איזון החומציות בקיבה. ניתן לחלוט אותו לתה מסונן ולשתות.
  • תבלין סומק: לסומק יש תכונה שמאפשרת לאזן את הריפלוקס באמצעות הידוק הסוגר בין הקיבה לוושט. ניתן להוסיף אותו למזון כמו סלט או אורז, וכך לצרוך אותו ביעילות.

תזונה ואורח חיים

במצב של דלקת וושט חשוב להימנע ממספר סוגים של מזון ושתייה. ראשון הוא קפאין הנמצא בקפה ובמשקאות המבוססים על קפה. בנוסף, חשוב להימנע ממוצרים כמו שוקולד שיכולים לגרום לתגובה האלרגית.

אם אתם מעשנים, רצוי לנסות להפחית או להפסיק את העישון.

לסיכום, אם אתם סובלים כיום מדלקת בוושט ומעוניינים להפחית את התסמינים בדרך טבעית, תוכלו לבצע את השינויים באורח החיים (הפסקת עישון) ובתזונה. בנוסף, כדאי לצרוך את התבלינים וצמחי המרפא שהזכרנו לעיל.

מקורות לקריאה נוספת

 אתר הנטורופתיה

  • Dodds, W. J., Hogan, W. J., Helm, J. F., & Dent, J. (1981). Pathogenesis of reflux esophagitis. Gastroenterology81(2), 376-394.
  • EoE, W. G., & EoE, W. C. (2004). What is Eosinophilic Esophagitis?.
 

·         Furuta, G. T., & Katzka, D. A. (2015). Eosinophilic esophagitis. New England Journal of Medicine373(17), 1640-1648.

·         Rothenberg, M. E. (2009). Biology and treatment of eosinophilic esophagitis. Gastroenterology137(4), 1238-1249.

דלקת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}