כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024

הרב ליברמן: "לא היה מפגש חניכות" • הגר"ח קנייבסקי: "לא תגורו מפני איש"

במכתב הבהרה חד משמעי מצהיר מנהל תנועת בנות בית יעקב - בתיה: "לא התקיים כל מפגש עם נציגים של תנועות לא מהמגזר החרדי" • מוסיף: "לא נרד לרמת פולמוס, והמשכיל בעת ההיא ידום" • בביקורו אצל גדולי ישראל, סיפר ליברמן לגר"ח על הטרדות שעובר, ונענה: "לא להתייחס אליהם"

הרב ליברמן אצל הגראי"ל
הרב ליברמן אצל הגראי"ל

לפני כשבוע תקף עיתון 'הפלס' את תנועת בנות בית יעקב - בתיה, בפרסום בו נטען על סמך פרסום ב'מעריב' כי בנות התנועה נפגשות עם חניכות תנועת הנוער בני עקיבא, במסגרת פעילות של משרד החינוך וצו פיוס.

גורמים בתנועה טענו בזמנו כי מדובר בהשמצה גסה ובניסיון סחיטה, זאת בשל העובדה שסירבו לפרסם מודעות של התנועה בעיתון 'הפלס'. כזכור, מאז הוקם העיתון הוא סובל ממחסור בפרסום עקב חרם עממי בעקבות הפגיעה בגדולי ישראל.

מעיתון 'הפלס' נמסר בזמנו ל'בחדרי חרדים': "אין כל שחר להשמצות כאילו קדמו לפירסום איומי 'סחיטה' שונים. מדובר בנסיון לזרוק בוץ, לחמוק מאחריות ולטשטש את הרושם הקשה של הידיעה. באם יש לגורם כלשהו באירגון 'בתיה' מידע על אי מי מטעם עובדי 'הפלס' שהשמיע איומים מעין אלה וקישר אותם לכתבה הנ"ל, הוא מתבקש לגשת מיד לתחנת המשטרה, למסור הודעה ולהגיש תלונה על סחיטה באיומים".

עוד בנושא:
'הפלס' מוחה: בנות בית יעקב נפגשות עם 'בני עקיבא'

היום (ב) לראשונה מגיב להתקפה באופן רשמי יו"ר התנועה, הרב ישעיהו ליברמן, מותיקי מנהלי הסמינרים, במכתב מיוחד המתפרסם גם ב'יתד נאמן' תחת הכותרת 'הבהרה'.

"למען קיום 'והייתם נקיים' נוכח הפרסומים נגד תנועת בנות בית יעקב בתיה", פותח ראש התנועה את מכתבו, "הרינו מבקשים להבהיר באורח חד משמעי כי לא התקיים כל מפגש של חניכות או מדריכות התנועה עם נציגים או קבוצות של תנועות נוער שלא מן המגזר החרדי. תמונה המתעדת מפגש של הדרג המינהלי הוצאה מהקשרה, והביאה להבנה מוטעית בדבר קיום מפגשים שלא היו מעולם. תנועת בנות בית יעקב בתיה נושאת במלוא האחריות את שליחותה החינוכית לביצור החומות והנהגת בנות ישראל ותמשיך בכך בס"ד ביתר שאת וביתר עוז".

לאחר חתימתו, מוסיף הרב ישעיהו ליברמן בהערת אגב: "נ.ב. ידוע לנו, לצערנו, כי פרסומים נוספים ברוח דומה עתידים לצאת לציבור. אין בדעתנו לרדת לרמת פולמוס ומחלוקת, אנו מסתפקים בהבהרה זו בבחינת 'והמשכיל בעת ההיא-ידום'".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי אתמול ביקר הרב ליברמן יחד עם עמיתו מבני ברק - הרב וולף - במעונם של גדולי ישראל הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי. בין השאר, סיפר הרב ליברמן לגר"ח כי גורמים המזוהים עם הפלג האשדודי ועם 'הפלס' מטרידים אותו באופנים שונים ומשונים ומציקים לו בטלפון שוב ושוב. הגר"ח השיבו: "אני מכיר אותם, אתה לא צריך להתייחס אליהם, כתוב 'לא תגורו מפני איש'". לאחר מכן בירך הגר"ח את הרב ליברמן על פעולותיו למען בנות ישראל.
ליברמן הגר''ח קנייבסקי הגראי''ל שטיינמן הפלס יתד נאמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}