כ- 40 קשישים הולכי רגל נהרגים מדי שנה בתאונות דרכים בערים
מתחילת שנת 2013 ועד חודש מאי, נפגעו 284 קשישים הולכי רגל בערים, מתוכם נהרגו 9 קשישים ונפצעו באורח קשה 73.
צילום אילוסטרציה.צלם: פלאש90
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "המדינה חייבת לכבד ולתת לאזרחיה הוותיקים את האמצעים להגברת מודעותם לסכנות בדרכים הנובעות מהמאפיינים הייחודיים להם. על המדינה להשקיע בתשתיות מותאמות לקשישים במיוחד באזורים בהם יש ריכוז גבוה של קשישים".
39 קשישים (גילאי 65 ומעלה) הולכי רגל נהרגים בממוצע מדי שנה בתאונות דרכים בתוך הערים. כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בין השנים 2003-2012.
בשנת 2012, נהרגו 31 קשישים בעת שהיו הולכי רגל בתחום העירוני ו- 181 קשישים נפצעו קשה – ממוצע של למעלה משלושה קשישים פצועים קשה בשבוע. בסה"כ, בשנת 2012 נפגעו 659 הולכי רגל קשישים בערים.
בכל שנה נפגעים בערים בממוצע 635 הולכי רגל קשישים (שנים 2003 – 2012). מתחילת שנת 2013 ועד חודש מאי, נפגעו 284 קשישים הולכי רגל בערים, מתוכם נהרגו 9 קשישים ונפצעו באורח קשה 73.
תמונת המצב לגבי קשישים הולכי הרגל בישראל מדאיגה במיוחד. בני 65 ומעלה מהווים כ-10% מכלל אוכלוסיית ישראל. בהשוואה לכך, חלקם של הקשישים בקרב הולכי הרגל שנהרגו גבוה ועומד על כ- 35% בממוצע במהלך העשור האחרון. בנוסף, קשישים מהווים רוב מבין כלל הולכי הרגל שנהרגו במעברי חציה בערים. רוכבי אופנוע מהווים כ-4% מכלל כלי הרכב אך בשנת 2012 הם היו מעורבים ב-14% מכלל תאונות הדרכים שיש בהם הרוגים.
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "קבוצת הקשישים בישראל הולכת וגדלה משנה לשנה. לכן על משרד התחבורה והרשויות המקומיות לפעול למען אוכלוסיה זו ולהקדיש תשומת לב רבה יותר למען בטיחותם בדרכים. המדינה חייבת לכבד ולתת לאזרחיה הוותיקים את האמצעים להגברת מודעותם לסכנות בדרכים הנובעות מהמאפיינים הייחודיים להם. יש להשקיע בפעילויות הסברה להגברת מודעות של הקשישים לסכנות הנובעות מהמאפיינים הייחודיים להם ולהשקיע בתשתיות מותאמות לקשישים במיוחד באזורים בהם יש ריכוז גבוה של קשישים, כמו מועדוני יום, בתי אבות וקופות חולים. הרשויות חייבות להאריך את משך האור הירוק ברמזור להולכי הרגל, להתקין פסי האטה, להנמיך את המדרכות ולהתקין שילוט מתאים, המתריע כי יש בסביבה ריכוז גבוה של קשישים".
תל אביב מובילה במספר הקשישים הולכי הרגל שנפגעו בתאונת דרכים בערים
בתל אביב נפגעו 100 הולכי רגל קשישים (גילאי 65 ומעלה) מתוכם חמישה נהרגו, בשנת 2012.
בירושלים נפגעו 63 הולכי רגל קשישים (גילאי 65 ומעלה) מתוכם חמישה נהרגו, בשנת 2012.
בפתח תקוה נפגעו 35 הולכי רגל קשישים (גילאי 65 ומעלה) מתוכם שלושה נהרגו, בשנת 2012.
בחיפה נפגעו 32 הולכי רגל קשישים (גילאי 65 ומעלה) מתוכם שלושה נהרגו, בשנת 2012.
בבת ים נפגעו 36 הולכי רגל קשישים (גילאי 65 ומעלה) מתוכם אחד נהרג, בשנת 2012.
קשישים הם משתמשי דרך פגיעים יותר מאשר צעירים, כיוון שהסיכוי למות מפגיעה פיזית בעוצמה נתונה גדל עם הגיל. כאשר מתרחשת תאונת דרכים, היא משפיעה יותר על הקשיש מאשר על צעיר, ולכן חשוב במיוחד למנוע את התערבותם של הקשישים בתאונות דרכים.
קשישים נמצאים בסכנה בעיקר כהולכי רגל, שכן עוצמת הפגיעה בהם גבוהה יותר. אחד הקשיים הגדולים של הולכי רגל קשישים הוא כי לוקח להם זמן ארוך יותר מצעירים לחצות את הכביש בגלל מצבם הפיזי. בנוסף, קשיי ראייה ושמיעה משפיעים על הדרך שבה חוצים קשישים את הכביש.
ניתן לשפר מצבי סיכון של הולכי רגל באמצעות עריכת שיפורים בנראות, טיפול במפגעים כמו בורות פעורים או חפצים מסוכנים על המדרכה וכן הארכת זמן הרמזור הירוק להולכי רגל במעברי חצייה.
כמו כן, יש לבצע פעילויות הסברה בקרב קשישים בכדי להקנות להם את הידע והכלים להתמודד עם הסכנות המצפות להם בכביש כהולכי רגל. על הרשויות המקומיות להוסיף מעברי חצייה מוסדרים בסביבת המוסדות המשמשים את הקשישים כמו בתי אבות וקופות חולים, להציב שילוט גדול וברור באזורים אלו וכן לדאוג להנמכת המדרכה ולהבטיח שדה ראייה רחב ליד מעברי חצייה.
39 קשישים (גילאי 65 ומעלה) הולכי רגל נהרגים בממוצע מדי שנה בתאונות דרכים בתוך הערים. כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בין השנים 2003-2012.
בשנת 2012, נהרגו 31 קשישים בעת שהיו הולכי רגל בתחום העירוני ו- 181 קשישים נפצעו קשה – ממוצע של למעלה משלושה קשישים פצועים קשה בשבוע. בסה"כ, בשנת 2012 נפגעו 659 הולכי רגל קשישים בערים.
בכל שנה נפגעים בערים בממוצע 635 הולכי רגל קשישים (שנים 2003 – 2012). מתחילת שנת 2013 ועד חודש מאי, נפגעו 284 קשישים הולכי רגל בערים, מתוכם נהרגו 9 קשישים ונפצעו באורח קשה 73.
תמונת המצב לגבי קשישים הולכי הרגל בישראל מדאיגה במיוחד. בני 65 ומעלה מהווים כ-10% מכלל אוכלוסיית ישראל. בהשוואה לכך, חלקם של הקשישים בקרב הולכי הרגל שנהרגו גבוה ועומד על כ- 35% בממוצע במהלך העשור האחרון. בנוסף, קשישים מהווים רוב מבין כלל הולכי הרגל שנהרגו במעברי חציה בערים. רוכבי אופנוע מהווים כ-4% מכלל כלי הרכב אך בשנת 2012 הם היו מעורבים ב-14% מכלל תאונות הדרכים שיש בהם הרוגים.
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "קבוצת הקשישים בישראל הולכת וגדלה משנה לשנה. לכן על משרד התחבורה והרשויות המקומיות לפעול למען אוכלוסיה זו ולהקדיש תשומת לב רבה יותר למען בטיחותם בדרכים. המדינה חייבת לכבד ולתת לאזרחיה הוותיקים את האמצעים להגברת מודעותם לסכנות בדרכים הנובעות מהמאפיינים הייחודיים להם. יש להשקיע בפעילויות הסברה להגברת מודעות של הקשישים לסכנות הנובעות מהמאפיינים הייחודיים להם ולהשקיע בתשתיות מותאמות לקשישים במיוחד באזורים בהם יש ריכוז גבוה של קשישים, כמו מועדוני יום, בתי אבות וקופות חולים. הרשויות חייבות להאריך את משך האור הירוק ברמזור להולכי הרגל, להתקין פסי האטה, להנמיך את המדרכות ולהתקין שילוט מתאים, המתריע כי יש בסביבה ריכוז גבוה של קשישים".
תל אביב מובילה במספר הקשישים הולכי הרגל שנפגעו בתאונת דרכים בערים
בתל אביב נפגעו 100 הולכי רגל קשישים (גילאי 65 ומעלה) מתוכם חמישה נהרגו, בשנת 2012.
בירושלים נפגעו 63 הולכי רגל קשישים (גילאי 65 ומעלה) מתוכם חמישה נהרגו, בשנת 2012.
בפתח תקוה נפגעו 35 הולכי רגל קשישים (גילאי 65 ומעלה) מתוכם שלושה נהרגו, בשנת 2012.
בחיפה נפגעו 32 הולכי רגל קשישים (גילאי 65 ומעלה) מתוכם שלושה נהרגו, בשנת 2012.
בבת ים נפגעו 36 הולכי רגל קשישים (גילאי 65 ומעלה) מתוכם אחד נהרג, בשנת 2012.
קשישים הם משתמשי דרך פגיעים יותר מאשר צעירים, כיוון שהסיכוי למות מפגיעה פיזית בעוצמה נתונה גדל עם הגיל. כאשר מתרחשת תאונת דרכים, היא משפיעה יותר על הקשיש מאשר על צעיר, ולכן חשוב במיוחד למנוע את התערבותם של הקשישים בתאונות דרכים.
קשישים נמצאים בסכנה בעיקר כהולכי רגל, שכן עוצמת הפגיעה בהם גבוהה יותר. אחד הקשיים הגדולים של הולכי רגל קשישים הוא כי לוקח להם זמן ארוך יותר מצעירים לחצות את הכביש בגלל מצבם הפיזי. בנוסף, קשיי ראייה ושמיעה משפיעים על הדרך שבה חוצים קשישים את הכביש.
ניתן לשפר מצבי סיכון של הולכי רגל באמצעות עריכת שיפורים בנראות, טיפול במפגעים כמו בורות פעורים או חפצים מסוכנים על המדרכה וכן הארכת זמן הרמזור הירוק להולכי רגל במעברי חצייה.
כמו כן, יש לבצע פעילויות הסברה בקרב קשישים בכדי להקנות להם את הידע והכלים להתמודד עם הסכנות המצפות להם בכביש כהולכי רגל. על הרשויות המקומיות להוסיף מעברי חצייה מוסדרים בסביבת המוסדות המשמשים את הקשישים כמו בתי אבות וקופות חולים, להציב שילוט גדול וברור באזורים אלו וכן לדאוג להנמכת המדרכה ולהבטיח שדה ראייה רחב ליד מעברי חצייה.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות