י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

המאבק בקרית יובל • אין הכרעה על מתחם ורבורג

הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה בירושלים, דחתה את הכרעה בנושא מתחם המריבה בקרית יובל • החילונים הפגינו - החרדים הציגו סרטונים על מצוקת גני הילדים

המאבק בקרית יובל • אין הכרעה על מתחם ורבורג

בדיון שהתקיים היום (ה') בוועדה המחוזית לתכנון ולבניה בירושלים, לא התקבלה החלטה בעימות על ייעוד מגרש ורבורג בקרית יובל.

אל הוועדה שהתכנסה הבוקר הגיעו עשרות פעילי 'יובל חופשית' במטרה להטות את הדיון לטובתם.

החרדים נעזרו בעו"ד אלי וילצ'יק מתל אביב, אחד מהשמות הידועים בתחום, שנשכר להשמעת הטיעונים המשפטיים. וילצ'יק העלה טענות מהותיות ומשפטיות בדבר הליך שינוי יעוד הקרקע וציין כי מעולם לא ראה הליך שבוצע במהירות שכזו.

גם התושבים החילונים השמיעו את טענותיהם וטענו שסגן ראש העיר, יצחק פינדרוס ויתר בעבר על המגרש. טענה שהוצגה במועצת העיר על ידי ראש העיר, ניר ברקת והוכחשה על ידי פינדרוס.

החרדים הציגו בדיון סרטון המוכיח את הצורך שלהם במבנים עבור גני ילדים. בסרטון נראו גני הילדים הקיימים, שאינם נמצאים במצב תקין: "שוב החילונים ניסו להציג שמדובר במאבק חילוני- חרדי", טען נחמניאל סבן, חבר הנהלת המנהל הקהילתי יובלים בשיחה עם 'בחדרי חרדים', "המאבק הוא נטו על מצוקת מבנים עבור גני הילדים".

נציג העירייה בוועדה, סגן ראש העיר, יוסי דייטש אמר בתום הדיון ל'בחדרי חרדים': "שוב הוכח כי התנהלות העירייה והעומד בראש מונעת משנאה נגד חרדים. היה מספיק לשמוע את העורך דין ששכרו התושבים כדי להבין שזה אחד התיקים היחידים בכל הארץ שיש בהם עיוות כל כך גדול".

בתקופה הקרובה תתכנס הוועדה פעם נוספת ותכריע האם לשנות את ייעוד הקרקע לטובת החילונים או לא.
קרית יובל ועדה מחוזית חילונים חרדים ברקת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}