כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
אספה 100,000 דולר

חמש שנות מאסר לאשה שזייפה מחלה בשביל תרומות

אישה מקליפורניה שזייפה כי היא חולת סרטן במשך שבע שנים והוציאה במרמה יותר מ-100,000 דולר בתרומות, נידונה לחמש שנות מאסר. היא יצרה בלוג כדי לתעד את המאבק שלה במחלה, ואיימה לתבוע מישהו שהטיל ספק באבחנה הרפואית

חמש שנות מאסר לאשה שזייפה מחלה בשביל תרומות
דולרים צילום: unsplash

אישה מקליפורניה נידונה אמש (שלישי) לחמש שנות מאסר לאחר שהודתה באשמת קבלת תרומות של יותר מ-100,000 דולר, עבור טיפולי סרטן שלא נזקקה ולא קיבלה. היא גם תשלם פיצויים לאלה שרימתה, ותושם תחת פיקוח במשך שלוש שנים לאחר שחרורה.

משרד התובע של ארצות הברית במחוז הצפוני של קליפורניה טען בבית המשפט כי ריילי, בת ה-37, החלה לטעון באינטרנט ב-2012 כי היא חולת סרטן, וניסתה לבקש תרומות לכיסוי הוצאות רפואיות כביכול שלה. היא אפילו יצרה נוכחות ברשתות החברתיות בפייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, ובלוג שמתעד את המאבק שלה במחלת הסרטן, וגילחה את ראשה כדי להוכיח כי היא אכן חולת סרטן.

אבל התרומות - בסך 105,513 דולר - הופקדו במקום זאת לחשבונות הבנק האישיים שלה ושימשו לתשלום הוצאות מחיה. התוכנית שלה התגלתה בסופו של דבר על ידי רשות המסים ב-2019 והיא הואשמה בסעיף אחד של הונאה רשתית ביולי 2020, שבה הודתה באשמה באוקטובר האחרון.

לפי תובעים פדרליים, ריילי החלה לתעד את מחלתה המזויפת בפייסבוק, אינסטגרם וטוויטר באוקטובר 2012. היא גם השיקה בלוג, שכותרתו Lymphoma Can Suck It, על פי התובעים הפדרליים. ריילי שיתפה תמונות שלה עם כיתובים בטענה שהיא לוקחת תרופות לסרטן ומקבלת טיפול.

היא הרחיקה לכת וגילחה את ראשה כדי שייראה כאילו איבדה את שיערה במהלך כימותרפיה ואף זייפה תיעוד רפואי עם מכתבי רופאים ואישורים רפואיים מזויפים.

ריילי גם קיבלה כסף מתורמים באמצעות צ'קים שהופקדו בחשבון הבנק האישי שלה מחבריה, ובני משפחתה. ריילי שכנעה את בני משפחתה שיש לה סרטן, והרחיקה לכת עד כדי לתבוע אנשים שהטילו ספק במחלתה.

קליפורניה דולרים הונאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד