כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
ידעו ושתקו

באוקראינה טוענים: בהונגריה ציפו לקבל נתח מהמדינה

מזכיר המועצה לביטחון לאומי וההגנה, אולקסי דנילוב, אמר כי רוסיה הזהירה את הרשויות ההונגריות מראש על תוכניותיה לתקוף את אוקראינה. אוקראינה טוענת כי הונגריה האמינה שהיא יכולה לקחת חלק משטחה

באוקראינה טוענים: בהונגריה ציפו לקבל נתח מהמדינה
ויקטור אורבן צילום: Hadas Parush/FLASH90

הונגריה ידעה על תוכניותיו של פוטין והאמינה שהיא יכולה לקחת חלק משטחה. כך טוענים האוקראינים, מזכיר המועצה לביטחון לאומי וההגנה, אולקסי דנילוב, אמר לתקשורת האוקראינית, כי: "הונגריה מצהירה בגלוי על שיתוף הפעולה שלה עם רוסיה. יתרה מכך, פוטין הזהיר אותה מראש שיהיו התקפות על ארצנו", אמר המזכיר.

הוא תקף את הונגריה: "משום מה חשבה הונגריה שהיא יכולה לקחת חלק מהשטח שלנו. זה לעולם לא יקרה. בוא נראה מה יהיו ההשלכות על המדינה הזו אחרי המלחמה הזו ".

ממשלת הונגריה הנוכחית היא פרו-רוסית בגלוי, מסרבת להטיל סנקציות, ומפריעה למדינות אחרות לעזור לאוקראינה. יתרה מכך, גם נשיא המדינה ויקטור אורבן הצהיר כי נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הוא "יריבו". שר החוץ ההונגרי פיטר סיארטו אמר כי אם הונגריה תתחיל לספק נשק לכוחות המזוינים של אוקראינה, היא תערב את ההונגרים במלחמה נגד רוסיה.

סגן ראש ממשלת פולין ירוסלב קצ'ינסקי, גינה בחריפות את ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן על דבריו ועמדותיו. הוא הדגיש כי אם אורבן לא ישנה את גישתו לתוקפנות רוסיה נגד אוקראינה, שיתוף פעולה נוסף בין פולין להונגריה יהיה בלתי אפשרי.

מלחמת אוקראינה רוסיה הונגריה ויקטור אורבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד