כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
ירדו מהפסים

רוסיה מאשימה: "ישראל תומכת במשטר הניאו-נאצי באוקראינה"

מוסקבה טוענת כי דבריו של שר החוץ הישראלי יאיר לפיד היו "אנטי-היסטוריים, ומסבירים במידה רבה מדוע ממשלת ישראל הנוכחית תומכת במשטר הניאו-נאצי בקייב". זאת לאחר שלפיד גינה את דברי שר החוץ של רוסיה כי "גם להיטלר היו שורשים יהודיים"

רוסיה מאשימה: "ישראל תומכת במשטר הניאו-נאצי באוקראינה"
הקרמלין צילום: unsplash

משרד החוץ של רוסיה מאשים את ישראל בתמיכה בניאו-נאצים באוקראינה, שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, הגדיל לטעון כי "להיטלר יש מוצא יהודי", וזאת לאחר שנשאל בראיון לתקשורת האיטלקית "כי הנשיא זלנסקי יהודי, למה אתה קורא להם נאצים".

לאחר פרסום הדברים, ישראל גינתה את דברי לברוב, ואמרה שטענתו שהועלתה כשדיבר על נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי שהוא יהודי "היא שקר בלתי נסלח" שמגמד את זוועות השואה הנאצית. מנהיגים מכמה מדינות מערביות גינו אף הם את דבריו של לברוב. וזלנסקי עצמו האשים את רוסיה בכך ששכחה את לקחי מלחמת העולם השנייה.

משרד החוץ של רוסיה לא רק שלא מתנצל, אלא אף מסר בהצהרה כי דבריו של שר החוץ הישראלי יאיר לפיד היו "אנטי-היסטוריים" ו"מסבירים במידה רבה מדוע ממשלת ישראל הנוכחית תומכת במשטר הניאו-נאצי בקייב".

מוסקבה חזרה על טענתו של לברוב לפיה מוצאו היהודי של זלנסקי לא מנע מאוקראינה להתנהל על ידי ניאו-נאצים. "האנטישמיות בחיי היומיום ובפוליטיקה אינה נעצרת, אלא להיפך מטופחת באוקראינה", נכתב בהצהרה.

מנגד, מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, חיזק את דברי לפיד לאחר שלפיד גינה את דבריו של שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב. "ידידי ניסח זאת באופן מושלם, זוהי חובה עולמית להתבטא נגד הרטוריקה הנבזית והמסוכנת הזו בה השתמש לברוב".

מלחמת אוקראינה רוסיה סרגיי לברוב משרד החוץ יאיר לפיד אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד