כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
מתקופת ברית המועצות

קייב מפרקת אנדרטאות של סמל לידידות רוסית

חודשיים לתוך הפלישה האכזרית של רוסיה, קייב הפילה אנדרטה מתקופת ברית המועצות שמסמלת את הידידות הרוסית-אוקראינית. ראש העיר של קייב הודיע כי כל הסמלים הללו יפורקו

קייב מפרקת אנדרטאות של סמל לידידות רוסית
ר"ע קייב, ויטלי קליצ'קו צילום: מתוך הטוויטר שלו

אנדרטאות בקייב בירת אוקראינה שכולן נועדו להנציח את הידידות בין אוקראינים לרוסים. על קשת הידידות של עמים, יפורקו. כך קבע ראש העיר של קייב. ראש העיר ויטלי קליצ'קו אמר לעיתונאים שנכחו באחד האתרים שפורקו, כי החלו בהוצאת סמלים רוסיים מהעיר. "אתה לא הורג את אחיך, ואתה אתה לא הורס את המדינה של חבר שלך. לכן, היום, פירקנו את האנדרטה הזו", אמר.

אחד הפסלים שנהרסו, הוא פסל ברונזה בגובה 6 מטרים המתאר פועל רוסי ואוקראיני אוחזים בסרט הידידות הסובייטית להנצחת "האיחוד המחודש" בין רוסיה לאוקראינה. סרחיי מיירורודסקי, אדריכל מקומי עיצב את הפסל שהוצב בשנת 1982. כעת, האדריכל בן ה-86 חושב שההרס שלו היה "הדבר הנכון לעשות. אין ידידות עם רוסיה ולא תהיה להרבה זמן זמן כל עוד פוטין וחבורתו נמצאים בעולם הזה".

במהלך הריסת הפסלים, אחד משני הראשים נשבר ונפל. העובדים התקשו בתחילה להוריד את הפסלים הענקיים, הסביר ראש העיר קליצ'קו לאחר מכן. אבל בסופו של דבר הם הצליחו ו"באותו אופן, עלינו להרים ולגרש את האויב ואת הכובש הרוסי מארצנו". כשעגורן הרים את האנדרטה כדי להוריד אותה, קהל של כ-100 איש הריע וצעק "תהילה לאוקראינה, תהילה לגיבורים, תהילה לעם האוקראיני". במקומות אחרים באוקראינה, הדה-רוסיפיקציה מתקדמת גם היא, עם פירוק אנדרטאות סובייטיות ושמות של רחובות וכיכרות על שם דמויות רוסיות.

קייב עומדת לשנות את שמותיהם של כ-60 רחובות או מקומות. גם תחנת רכבת תחתית על שם הסופר ליאו טולסטוי תשתנה. אבל עבור חלק זה מוגזם. "רק אידיוטים יכלו לעשות את זה", אמר תושב קייב איהור סרחיביץ' ל"גרדיאן". "אם זה היה פסל של פוטין הייתי מבין, אבל צריך להבדיל בין אויבים לספרות מפורסמת בעולם".

מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד