ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

משי זהב: "אמרתי לבני - תחזור הביתה עם מדים"

יהודה משי זהב מספר על ההתנכלויות מהן סובל בנו המשרת כחייל בצה"ל • "קירות הבניין שלי מלאים בגרפיטי" • "אני לא מבין להיכן נעלמו הרבנים"

יהודה משי זהב. צילום: פלאש 90
יהודה משי זהב. צילום: פלאש 90

"גם אני ובני סובלים מההסתה נגד החיילים החרדים", מספר יהודה משי זהב, יו"ר ארגון זק"א, ומי שנחשב עד לפני כעשור סמל הקיצוניות של 'העדה החרדית' - והיום הוא אב לבן המשרת בחטיבת גולני בצה"ל.

משי חושב שאת קמפיין החרד"קים המתנהל בחודשים האחרונים נגד חיילים חרדים לא ניתן להגדיר טוב יותר מכפי שהגדיר אותו תת אלוף גדי אגמון, ראש חטיבת תכנון ומטה כוח אדם באכ"א, שהשווה אותו לתעמולה הנאצית של ה'דר שטירמר'.

"כולנו שייכים לעם היהודי", הוא אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "וזוכרים את התקופה בה כינו אותנו בכינויי גנאי והתאכזרו לנו בשנאה תהומית. הקמפיין הזה שמלווה באלימות ובפשקווילים פועל באותן שיטות".

כשאנחנו מנסים להבין ממנו את מי אפשר להאשים, הוא אינו פוחד לומר את האמת: "אני בא בטענות לרבנים ולמנהיגים החרדים. מצד אחד דורשים מכולם לציית לרבנים, ומצד שני כשהרבנים נדרשים לקחת אחריות - הם לא עושים זאת. הרי אף רב לא נותן גיבוי לקמפיין הזה, אך מצד שני אין אחד שמגנה אותו".

לדבריו, "האבסורד הוא שלוקחים בחורים שלא באים לתקוף את החרדים - אלא להגן עליהם, ותוקפים אותם".

בנו של משי זהב התגייס תחילה לנח"ל החרדי, ומאוחר יותר עבר לשרת בחטיבת גולני. גם הוא מקורבנות הקמפיין: "הבן שלי סיפר לי שכשהוא עושה את דרכו הביתה ברכבת ישראל, עומדת שורה של בחורים ליד השירותים ומחליפה בגדים, כי הבחורים האלה חוששים לחזור לבתים עם מדי צה"ל, מחשש שיותקפו. זה קורה כאן, בישראל".

"אבל כשהבן שלי שאל אותי כיצד לנהוג", הוא לא שוכח להמשיך, "אמרתי לו שיחזור הביתה עם מדים. ואם מישהו יזיק לו, מה שהם יודעים לעשות - גם אנחנו יודעים לעשות.

"קירות הבניין שלי התמלאו בגרפיטי ולא פעם גם הודבקו עליהם פשקווילים. אני יכול להבין שלא כולם חזקים כמוני ולא כולם יודעים להשיב מלחמה, אבל בסוף השאלה היא אותה שאלה: 'איפה ההנהגה שלנו?'"

• צה"ל מסוגל לתת הגנה לחיילים החרדים?

"זה התפקיד של משטרת ישראל, הם לא נותנים הגנה כפי שהם נדרשים לעשות".

תא"ל גדי אגמון, השווה היום (ב') את קמפיין החרד"קים ואת התופעה בכלל לעיתון התעמולה הנאצי. "התופעה והסגנון שלה הם לא פחות מהדר שטירמר", הוא אמר.

קמפיין החרד"קים, הכולל מודעות רחוב, גרר התקפות נגד חיילים חרדים בשכונות החרדיות, לצד כתובות גרפיטי בבניינים בהם מתגוררים חיילים חרדים.
יהודה משי זהב חרדקים קמפיין חייל הסתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד