כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
בדומה לישראל

גם בניו ג'רזי שקיות יעלו כסף: משפחות חרדיות ייפגעו

תושבי ניו ג'רזי מודעים לכך שהאיסור על שקיות ניילון חד פעמיות ייכנס לתוקף בחודש הבא. על פי סקר שבוצע לאחרונה בניו ג'רזי, קיימת תמיכת רוב ב"איסור על שקיות ניילון", אך התומכים עדיין יעדיפו שקיות ניילון תמורת תשלום קטן

מסעדה יהודית בניו ג'רזי: אילוסטרציה
מסעדה יהודית בניו ג'רזי: אילוסטרציה צילום: ארגון Stop Antisemitism

על פי סקר חדש שפורסם לאחרונה בניו ג'רזי, תושבי המדינה עלולים להיתפס לא מוכנים לחסרון בשקיות ניילון. מעטים מודעים לכך שאיסור על ניילון בסופרמרקטים גדולים כלול בכללים החדשים. רוב תושבי המדינה אומרים כי יהיה להם קל להסתגל ולהביא אריזות רב פעמיות כשהם עורכים קניות, אבל אלה שנמצאים במעמד סוציו אוקונומי נמוך, להם יהיה קשה מאוד להסתגל.

בניו ג'רזי מתגוררים מאות אלפי חרדים, כמה אברכים מלייקווד אמרו ל'בחדרי חרדים' כי הם יאלצו בלית ברירה לעבור לפלסטיק: "עד עכשיו אנחנו קופצים לסופר אחרי הכולל, עכשיו נאלץ לקחת איתנו שקיות בד לכולל, או לשלם על שקיות ניילון, זה קצת מצחיק לבוא ל'כולל עם שקיות בד". אברך אחר אמר כי: "בסוף נתרגל לשקיות בד, אבל בינתיים נשלם, זה לא סכום גדול, אבל משפחות כאן ייאלצו להסתגל לצורת קנייה אחרת ממה שהיינו מורגלים".

"רוב תושבי ניו ג'רזי תומכים במאמצים להפחית את השימוש בפלסטיק, השאלה היא עד כמה הם יהיו מרוצים מהשינוי ברגע שהוא ייכנס לתוקף", אמר פטריק מאריי, מנהל מכון הסקרים העצמאי של אוניברסיטת מונמות'. כך דווח אתר Lakewood Alerts.

החל מה-4 במאי, כל החנויות (קמעונאות, מכולת, בתי מרקחת, מסעדות, קפיטריות וכו') לא יוכלו לתת או אפילו למכור שקית ניילון, ובניגוד לכל מדינה אחרת עם איסור על שקיות ניילון (יש 8), ניו ג'רזי לא תאפשר לחנויות לתת לך גם שקית נייר. במקום זאת, חנויות רשאיות לתת או למכור לך רק תיק רב פעמי.

לפחות שני שלישים מהדמוקרטים תומכים באיסורים על שקיות ניילון חד פעמיות (72%), וקשיות פלסטיק (67%). קצת פחות ממחצית מהרפובליקנים תומכים באיסור על שקיות ניילון (44%), ורק 1 מכל 4 תומך באיסור על קשיות פלסטיק (26%).

עוד עולה מהסקר, כי שבעה מתוך עשרה תושבי ניו ג'רזי מודעים לכך שחנויות יגבו כסף לשקיות חד פעמיות החל ממאי. 33% שמעו על כך הרבה ו-37% שמעו על כך מעט. בסך הכול, 61% מתושבי המדינה תומכים באיסור על שקיות ניילון, הדומה לתמיכה הציבורית ב-2019 (65%).

ניו ג'רזי לייקווד שקית בד שקית בסופר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד