י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

'אגד': החרדים לא משלמים • הסוף ל'סע ושלם מחר'

חברת אגד הודיעה כי היא עומדת לבטל את הסדר הנסיעה 'בהקפה' מהכותל המערבי, במוצאי שבת • "הנוסעים לא עומדים בהסדר - רק בודדים מעבירים את התשלום בהמשך השבוע"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

חברת אגד הודיעה למבקר המדינה, כי היא עומדת לבטל את הסדר הענקת הכרטיסים חינם במוצאי שבתות מהכותל, בקווים 1-2-3. לפי טענתה הנוסעים ברובם אינם משלמים לחברה, את התמורה לכרטיסים.

במשך שנים רבות נהוג הסדר במוצאי שבת, לפיו חברת אגד אינה גובה תשלום עבור נסיעות האוטובוס מהכותל המערבי במוצאי שבת, מאחר ולנוסעים אין כיצד לשלם. לפי ההסדר על הנוסעים להעביר כמה ימים אחר כך, את דמי הנסיעה ואם יש ברשותם כרטיס חופשי חודשי הם פטורים.

אך, מתברר כי למרות שחברת אגד דורשת שהתשלום יועבר מאוחר יותר, היא מסרבת להנפיק לנוסעים כרטיסי מעבר, כמו לנסיעות אחרות בתשלום.

הרב יונתן שטנצל, פנה לחברת אגד, ותמה על כך. משלא נענה פנה למבקר המדינה. חברת אגד השיבה למבקר תשובה מפתיעה, לפיה הנוסעים החרדים כלל אינם משלמים בסופו של דבר ולפיכך חברת אגד מתכוונת לבטל את ההסדר כליל.

חברת אגד השיבה כי:"כמחווה של החברה לציבור הנוסעים שומרי המצוות, מאפשרת החברה לציבור המתפללים בכותל במערבי לנסוע בנסיעות הראשונות במוצאי השבת מהכותל המערבי, ללא תשלום, וזאת מתוך אמון שהם ישלמו לחברה על נסיעה זו במועד מאוחר יותר. אך הסדר זה צפוי להתבטל כנראה מאחר והחברה נוכחה לדעת כי רבים מאוד מהנוסעים אינן משלמים בימים שלאחר מכן".

גורמים באגד הסבירו ל'בחדרי חרדים': "אמנם לחלק מהנוסעים יש כרטיס 'חופשי חודשי' והם פטורים מלשלם, אך לפי האומדן - ביחס למקובל בנסיעות במגזר החרדי - יש אחוז מסויים שאין לו חופשי חודשי, כאן גם האחוז הזה לא משלם. בודדים ממש משלמים וזה מפליא".
אגד נסיעה כותל תשלום חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}