י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
העימות בין דרעי לגפני

סאגת המועצה הדתית • המהלך שידיח את נציגת כהנא ולמינוי יו"ר חרדי

חודש אחרי שהשר מתן כהנא מינה יושבת ראש לעומתית למועצה הדתית בבית שמש, במהלך משותף, עשויים החרדים להצליח להביא להדחתה ולמנות במקומה ראש מועצה חרדי מוסכם • וגם: הקרב הבא בין ח"כ גפני ליו"ר ש"ס דרעי סביב תפקיד המשנה | כל הפרטים בפרסום ראשון

סאגת המועצה הדתית • המהלך שידיח את נציגת כהנא ולמינוי יו"ר חרדי
משה גפני/מתן כהנא/אריה דרעי צילום: יונתן זינדל/אוליביה פיטוסי, פלאש 90

פרסום ראשון: עיריית בית שמש כמו גם הפוליטיקה הארצית סערה בחודשים האחרונים סביב מינוי יו"ר המועצה הדתית בעיר, אחרי חילוקי דעות בין ש"ס ליהדות התורה סביב שיבוץ נשים להרכב המועצה הדתית, הביא השר לשירותי דת, מתן כהנא לפני למעלה מחודש מינוי יושבת ראש מועצה דתית בניגוד לרצון רבני העיר ונציגי העירייה החרדים.

כעת ל'בחדרי חרדים' נודע כי במהלך משותף לסיעות החרדיות מוציאים לדרך גיבוש הרכב מועצה שלמעשה ידיח את הממונה מטעם השר לשירותי דת מתן כהנא, אתי מאיר שמכהנת כיושבת ראש המועצה הדתית ותביא למינוי יו"ר מועצה דתית שמוסכם על החרדים, ככל הנראה מטעם תנועת ש"ס.

עוד בנושא:

יסעיר את בית שמש > בעקבות העימות בין דגל לש"ס: האישה שתמונה ליו"ר המועצה הדתית

יפרשו מהקואליציה? > סערת המועצה הדתית: ש"ס נגד בלוך "הפרת הסכם"

רבני העיר חוששים > פרסום ראשון: קרבות בין דגל לש"ס יביאו למינוי נציגו של כהנא

רקע הסיפור: שינוי בחוק המועצות הדתיות שגיבש כהנא קבע כי יש למנות שליש נשים בהרכב המועצה הדתית. התקנה הזאת סיבכה את החרדים, כאשר בדגל התורה מסרבים למנות אישה מטעמם, ואילו בש"ס סירבו למנות במקומה של דגל התורה שתי נשים.

בימים האחרונים חלה תפנית בעלילה, כאשר באגודת ישראל המקומית הודיעו כי יסכימו למנות אישה למועצה הדתית על חשבון המכסה שלהם, מה שיביא להשלמת גיבוש הרכב המועצה הדתית.

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד כי החרדים פנו לראשת העיר עליזה בלוך בדרישה לכנס בהקדם את מליאת המועצה ולאשר את ההרכב, ומייד לאחר מכן לכנס גם את הרכב המועצה הדתית בעיר בית שמש ולהביא להדחת הממונה אתי מאיר ולמינות ראש מועצה דתית חרדי/ת.

נציין כי עדיין לא גןבשו הסכמות בין ש"ס ויהדות התורה סביב שאר התפקידים, כאשר יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני דורש מיו"ר ש"ס אריה דרעי לקבל בתמורה את מינוי מזכיר המועצה, אלא שדרעי מסרב להתחייב בטענה כי כבר התחייב על התפקיד למועמד אחר.

פרסום ראשון ראשת מועצה חרדית בית שמש מתן כהנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}