ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024
התפתחות בלב טהור

בעלה של החטופה שוחרר למעצר בית עד למשפטו

פרשת לב טהור לא יורדת מסדר היום. לאחר שבשבועות האחרונים ראשי כת לב טהור נשלחו לכלא לשנים ארוכות, לאחר שהואשמו בחטיפה ובהתעללות, בנו של אחד הנאשמים שוחרר למעצר בית עד למשפטו, ועל פי הסדר טיעון, בסיום מעצר הבית הוא ישוחרר לצמיתות מאחר והוא שיתף פעולה עם הרשויות והיה קורבן למעשי אביו וראשי הכת

נשות לב טהור: אילוסטרציה
נשות לב טהור: אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

פרשת 'לב טהור': חיים יעקב רוזנר, בנו של מאיר רוזנר, מראשי כת לב טהור, שמרצה עונש מאסר של 12 שנה בארצות הברית, שוחרר למעצר בית עד למשפטו שייפתח בספטמבר הקרוב, ועל פי הסדר טיעון, הוא ישוחרר לצמיתות לאחר משפטו, מאחר ולא נטל חלק במזימת החטיפה, אלא נאלץ לשתף פעולה עם אביו העבריין.


חיים יעקב רוזנר

כזכור, שני מנהיגי 'לב טהור', נחמן הלברנץ בן ה-40 ומאיר רוזנר בן ה-46 הורשעו בין הייתר בחטיפת אח ואחות, אחייניו יענטא וחיים טלר, מאמם שרה טלר, אחותו של נחמן הלברנץ ובתו של המנהיג והמייסד שלמה ארז הלברנץ ז"ל וכן בהתעללות במשך שנים בשאר ילדי הכת. שניהם מרצים עונש מאסר ארוך בימים אלה בארצות הברית.


החלטת בית המשפט לשחררו למעצר בית.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' הבת יענטא נחטפה יחד עם אחיה בעיצומה של שבת קודש מברוקלין בניו יורק למקסיקו סיטי, ב-2019 בעודה בת 14, כשכוונת הלברנץ ורוזנר היתה להחזירה ל'בעלה', בנו של רוזנר שהיה אז בן ה-20, לו נישאה בעל כורחה. לאחר החטיפה נעצרו כל חברי הכנופיה, כולל בעלה של החטופה, חיים יעקב, ששהה במעצר עד השבועות האחרונים, כאמור הוא שוחרר למעצר בית לאחרונה עד למשפטו, ועל פי הסדר טיעון הוא יצא לחופשי בסיום משפטו בספטמבר הקרוב.

>> כל הכתבות בנושא - לב טהור

לאחר ששוחרר למעצר בית הגיעו אנשי כת לב טהור מתחת לביתו במונסי ניו יורק, כדי לנסות לשכנע אותו להיות חלק מהכת, אך אנשי הכת גורשו משם על ידי עסקנים.


אנשי לב טהור שהגיעו למונסי לשכנע את חיים יעקב לחזור לכת

העסקן החרדי הבינלאומי, יענקי פליטשקין, אומר ל'בחדרי חרדים', כי הבן חיים יעקב היה קורבן, הוא לא חפץ בכל הסאגה הזאת, אך לא נותרה לו ברירה בגלל אביו, והוא קורבן כמו כל צעירי הכת; "זהו מסר לראשי הכת גם אלו שנמצאים בכלא, וגם אלו שעדיין חופשיים, הם חייבים לדעת שאם מעשיהם יימשכו, גם הם יגיעו לכלא, כל העבריינות וכל הפשעים שלהם, כולל ההתנהגות של הטרדה יטופלו". עוד אמר: "אנחנו לא שונאים של אף אחד, אנחנו גם לא אויבים שלכם, אבל אנחנו לא ניתן שהמעשים שתוארו על ידי בית המשפט, יימשכו, ואנחנו נוודא שהמעשים האלה נפסקים".

לב טהור מאיר רוזנר נחמן הלברנץ חטיפת ילדים חטיפת נערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}