סמנכ"ל ב'שטראוס' מתנצל ומסביר אלו מוצרים הגיעו לחנויות
אייל שמעוני, סמנכ"ל הטכנולוגיה בחברת 'שטראוס עלית' התנצל בשם החברה על הריקול הנרחב שבוצעו למוצרים רבים מחשש לסלמונלה: "מבין שאנשים מודאגים, אנו עושים את הדברים באישור משרד הבריאות"
- חזקי ניימן
- כ"ה ניסן התשפ"ב
- 1 תגובות
חברת 'שטראוס' עדכנה אתמול בהודעה חריגה כי התגלו מספר דגימות המכילות את חיידק סלמונלה בקו הייצור במפעל בנוף הגליל, מה שהוביל להכרזה על ריקול למוצרי שוקולד פרה, פסק זמן, עד חצות, רבע לשבע ואף מותגי גלידות רבים. אייל שמעוני, סמנכ"ל הטכנולוגיה ב'שטראוס עלית', שוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב־103fm. בתחילת הדברים הבהירכי כרגע אין להם שום אינדיקציה למוצר שנמצא בחוץ וחשוד בסלמנולה. "אם חלילה ישתנו הדברים, אז לא בכדי אנחנו עושים ריקול כזה נרחב, כדי למנוע סיטואציה כזאת", אמר.
עוד אמר: "אני חייב לומר, ליבנו עם הציבור. אני מבין שאנשים מודאגים, חלק מהאנשים כועסים ואנחנו יכולים רק להתנצל", אך הדגיש: "עד לרגע זה, אין לנו שום אינדיקציה שיש חשד למוצרים שנמצאים בשוק". לגבי העיכוב בהודעה לציבור אמר: "תמיד הודעות כאלה, התזמון, הפירוט וסוג האזהרה, אנו עושים את הדברים בתיאום ובאישור משרד הבריאות".
אם אתה אומר שהציבור לא צריך לדאוג, אז למה תחמתם את הריקול הזה בתאריכים?
"לקחנו שולי בטיחות מאוד ארוכים, של חודשיים אחורה. יש לנו אחריות בסיסית וזה לבטיחות האנשים שקונים את המוצרים שלנו, ובתוך האחריות הזאת, אנחנו חייבים לקחת שולי ביטחון. שולי הביטחון פה הם מאוד מאוד רחבים".
לדבריו, "לפעמים אתה תופס את החשד ולפעמים לא, וכדי להיות בטוחים שלא חמק שום דבר תחת ידינו, למרות הבדיקות שאנחנו עושים, לוקחים שולי ביטחון".
על סמך מה אתם מגיעים למסקנה שייתכן שהיה זיהום שנמשך חודש?
"אין לנו ידיעה ברורה, אנחנו מאמינים שכשאנחנו לוקחים חודשיים אחורה, אנחנו מורידים מספיק מוצרים כדי שהסיכון שאנחנו מעמידים חס וחלילה צרכן שלנו, יורד לאפס".
"אנחנו יודעים שזה הגיע מהשוקולד הנוזלי"
בהמשך התייחס שמעוני להשערות למקור הסלמונלה, וסיפר: "אנחנו יודעים שזה בא מהשוקולד הנוזלי ולכן הבדיקות שם. זה יכול להיות כל דבר שאתה יכול לעלות על דעתך".
באיזה כיוון ההשערה?
"אנחנו יודעים שזה הגיע מהשוקולד הנוזלי. זו יכולה להיות התנהלות, זה יכול להיות חומר הגלם עצמו. זה יכול להיות גם נגיעה במקום כזה או אחר, או ניקוי שהתעכבו איתו וזה יכול להיות גם באמת שהגיע מחומר הגלם, אבל לומר את הדברים האלה בבהירות כרגע, אני חושב שזה יהיה לא אחראי".
זה לא יכול להיות משהו מכוון?
"אני לא מעלה בדעתי".
האם המוצרים שיש לנו בבית, צריך לזרוק את זה לפח או שאפשר להחזיר לכם?
"קודם כל לא לצרוך אותם, אם המוצרים יושבים ברשימת הריקול, אז הבקשה שלנו היא לא לצרוך אותם. שנית, פנייה מסודרת לשירות הצרכנים, בין אם זה בקווי הטלפון שאני יודע שיש בעיה, או בין אם זה דרך הדיגיטל. כל הצרכנים שלנו יקבלו מענה, אנחנו משיבים לכולם קופונים על בסיס המוצרים שנרכשו".
אתה אומר גם הבוקר, לא זיהינו במכולות, בסופרים, בחנויות, בפיצוציות ולא בבתים של צרכנים מוצרים נגועים.
"נכון, גם המוצרים שהכרזנו עליהם ריקול, הם לא מוצרים שמצאנו בהם איזשהו חשד נכון להיום בבוקר".
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות