כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024
לקראת הדיון

שיקלי לא חושש ומכריז: אוביל או אשתלב במפלגה חדשה

לקראת הדיון שיתקיים הבוקר בכנסת בדבר הדחתו מסיעת 'ימינה', חבר הכנסת עמיחי שיקלי מבין שהמשחק מכור וכי אין לו סיכוי ממשי להיחלץ מהמצב. אך הוא מבטיח להיות בכנסת הבאה בכל מחיר

שיקלי לא חושש ומכריז: אוביל או אשתלב במפלגה חדשה
עמיחי שיקלי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שעות לפתיחת הדיון בוועדת הכנסת בסיומו כנראה יוכרז כפורש ולא יוכל להתמודד בסיעה קיימת, חבר הכנסת עמיחי שיקלי מכריז על ריצה עצמאית לכנסת ה-25, כשהבחירות נראות בהחלט מעבר לפינה.

בראיון שהעניק ל'ישראל היום' אומר חבר הכנסת שהשתלב בסיעת 'ימינה' כי לקראת הדיון שצפוי להיות סוער: "אין לי ציפיות מחברי הוועדה שיבואו באמת בלב פתוח ובנפש חפצה. מדובר באנשים שיעשו מה שהבוסים שלהם יגידו להם לעשות. אני בטח לא מצפה מח"כים נורבגים שבאמת יקשיבו ויצביעו אחרת מאיך שאומרים להם להצביע".

המשמעות העיקרית בסנקציה של הכרזה כפורש הוא כי הח"כ לא יוכל להתמודד בסיעה קיימת, מה שבדרך כלל מקשה על חברי הכנסת לחזור לכנסת לאחר הבחירות, אלא ששיקלי מכריז כי האיום לא ירתיע אותו, שכן הוא מתכוון להוביל או להשתלב במפלגה חדשה.

"אני לא מתכוון לצאת מהדיון ולהכריז הכרזות חגיגיות על הקמת מפלגה", הוא אומר ועושה סדר במפה הפוליטית. לדבריו כרגע במחנה הלאומי יש רק שתי מפלגות. ימינה ותקווה חדשה שלטענתו "פרשו מהמחנה הלאומי" וכי יש כאלה ימניים שלא רוצים להצביע בהכרח לסיעה דתית או לליכוד; "נוצר ואקום לציבור לאומי, ליברלי, מסורתי־חילוני, שלא בהכרח מעוניין להצביע לליכוד או לרשימה שהיא דתית בהגדרתה, ולכן יש פה מרחב תנועה".

"אני מניח שייכנסו כוחות חדשים שבהם או שאשתלב או שאוביל", מכריז חבר הכנסת שיקלי, שכבר פועל בעניין שבועות ארוכים, ושמות רבים עלו כמועמדים אפשריים, בהם הפרשן יעקב ברדוגו, עורך 'ישראל היום' לשעבר בועז ביסמוט ושמות נוספים של אנשי ימין.

עמיחי שיקלי מפלגה חדשה הקמת מפלגה מפלגת ימינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}