תשתיות שיכולות להציל חיי אדם
עמותת אור ירוק: שיפור התשתיות בכביש בכניסה לג'דיידה יכול להציל חיי אדם
- אור ירוק
- י"ט תמוז התשע"ג
תשתית כבישים.צלם: פלאש 90
עמותת אור ירוק ערכה חקירה מיוחדת לבדיקת תאונת הדרכים שהתרחשה לפני כחודש בכניסה לכפר מכר-ג'דיידה, בה נהרגו שני בני אדם. את החקירה היסודית ערך מתנדב עמותת אור ירוק תאבת סוויד. סוויד הגיע למקום התאונה מספר ימים לאחר שהתרחשה, יחד עם קב"ט החינוך של מועצת הכפר, מחמוד וואכד.
התאונה הקטלנית התרחשה בתאריך 5.5.2013 בכביש הכניסה לכפר מכר-ג'דיידה. בתאונה נהרג רוכב האופנוע עומרי אגא בן 19, ואברהים כיאל קרוב משפחתו, אותו הרכיב אגא על האופנוע. בתאונה, שארעה בשעת לילה מאוחרת, נהג רכב פרטי סטה מנתיבו והתנגש באופנוע שרכבו עליו שני הצעירים תושבי הכפר.
חקירת התאונה העלתה, כי כל הנהגים המעורבים מחזיקים ברישיון נהיגה, אך הם נהגים צעירים חסרי נסיון בנהיגה ובעלי מיומנויות נהיגה נמוכות. בנוסף נמצא, כי בקטע הכביש בו התרחשה התאונה, ישנם מפגעי בטיחות חמורים: אין כלל תאורה בלילה, ותשתיות הכביש לקויות. מחקירה ראשונית של התאונה מתברר, כי התאונה התרחשה בעקבות חוסר התאמה בין מצב הכביש המשובש והעדר התאורה בו למהירות הנסיעה של נהג האופנוע שנהרג.
על פי מקורות מקומיים, בקטע כביש זה אירעו כבר מספר רב של תאונות קטלניות, בהן לפחות שבעה בני אדם איבדו את חייהם. מסקנתו של סוויד מהחקירה היא, כי ישנם מחדלים רבים בכביש זה, שאילולא היו קיימים, ניתן היה למנוע את תוצאותיה הקטלניות של התאונה, ושל תאונות קטלניות אחרות שארעו במקום.
בכדי לשפר את תשתיות הכביש הלקויות יש לסלול מחדש את הכביש ולהסיר את כל המפגעים הנמאים בו. בנוסף, יש להתקין עמודי תאורה, שכלל אינם קיימים. שני תיקונים אלו, היו מרחיבים את שדה הראייה ומגבירים את רמת השליטה של הנהגים ברכב ובכך האסון יכול היה להימנע.
בנוסף, יש לשפר את רמת ההכשרה של נהגים צעירים וללמד אותם כיצד להתמודד עם סכנות שעלולות להיות בדרך. אם הנהגים הצעירים היו מודרכים היטב, הם היו יודעים כיצד לזהות כביש שתשתיותיו לקויות ולהאט את הנסיעה כשהם נוהגים בו.
עמותת אור ירוק: "על משרד התחבורה להפנות משאבים לשם תיקון תשתיות לקויות במיוחד במגזר הערבי בו התשתיות ידועות כבעייתיות. בנוסף על המדינה לדאוג כי כבישים מסוכנים יהיו מוארים בשעות הלילה בכדי שנהגים יוכלו לזהות מפגעי דרך ולהתאים את נהיגתם אליהם. השקעה בתשתיות הוכחה כמצילת חיים ומהווה גורם קריטי לשם הפחתת מספר ההרוגים בכבישים".
התאונה הקטלנית התרחשה בתאריך 5.5.2013 בכביש הכניסה לכפר מכר-ג'דיידה. בתאונה נהרג רוכב האופנוע עומרי אגא בן 19, ואברהים כיאל קרוב משפחתו, אותו הרכיב אגא על האופנוע. בתאונה, שארעה בשעת לילה מאוחרת, נהג רכב פרטי סטה מנתיבו והתנגש באופנוע שרכבו עליו שני הצעירים תושבי הכפר.
חקירת התאונה העלתה, כי כל הנהגים המעורבים מחזיקים ברישיון נהיגה, אך הם נהגים צעירים חסרי נסיון בנהיגה ובעלי מיומנויות נהיגה נמוכות. בנוסף נמצא, כי בקטע הכביש בו התרחשה התאונה, ישנם מפגעי בטיחות חמורים: אין כלל תאורה בלילה, ותשתיות הכביש לקויות. מחקירה ראשונית של התאונה מתברר, כי התאונה התרחשה בעקבות חוסר התאמה בין מצב הכביש המשובש והעדר התאורה בו למהירות הנסיעה של נהג האופנוע שנהרג.
על פי מקורות מקומיים, בקטע כביש זה אירעו כבר מספר רב של תאונות קטלניות, בהן לפחות שבעה בני אדם איבדו את חייהם. מסקנתו של סוויד מהחקירה היא, כי ישנם מחדלים רבים בכביש זה, שאילולא היו קיימים, ניתן היה למנוע את תוצאותיה הקטלניות של התאונה, ושל תאונות קטלניות אחרות שארעו במקום.
בכדי לשפר את תשתיות הכביש הלקויות יש לסלול מחדש את הכביש ולהסיר את כל המפגעים הנמאים בו. בנוסף, יש להתקין עמודי תאורה, שכלל אינם קיימים. שני תיקונים אלו, היו מרחיבים את שדה הראייה ומגבירים את רמת השליטה של הנהגים ברכב ובכך האסון יכול היה להימנע.
בנוסף, יש לשפר את רמת ההכשרה של נהגים צעירים וללמד אותם כיצד להתמודד עם סכנות שעלולות להיות בדרך. אם הנהגים הצעירים היו מודרכים היטב, הם היו יודעים כיצד לזהות כביש שתשתיותיו לקויות ולהאט את הנסיעה כשהם נוהגים בו.
עמותת אור ירוק: "על משרד התחבורה להפנות משאבים לשם תיקון תשתיות לקויות במיוחד במגזר הערבי בו התשתיות ידועות כבעייתיות. בנוסף על המדינה לדאוג כי כבישים מסוכנים יהיו מוארים בשעות הלילה בכדי שנהגים יוכלו לזהות מפגעי דרך ולהתאים את נהיגתם אליהם. השקעה בתשתיות הוכחה כמצילת חיים ומהווה גורם קריטי לשם הפחתת מספר ההרוגים בכבישים".
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות