י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

תאונת עבודה: הזדמנות להרוויח כסף • טיפים

עברתם תאונת עבודה? את מי ניתן לתבוע וכיצד לעשות זאת? • עם מי אסור לדבר, ואיזה נזק זה יכול לגרום? • וכיצד לדווח על ההיבטים הרפואיים? • טיפים

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

אבקש לשתף אתכם בתשע עצות זהב, כיצד תפעלו ותרוויחו כסף אם נפגעתם בתאונת עבודה:

1. דיווח. הקפידו לדווח על התאונה למעסיק במועד הראשון שיתאפשר לכם. הביטוח הלאומי דוחה מספר רב של תביעות עקב אי דיווח במועד.

2. רישום מדויק. הקפידו שפרטי התאונה יירשמו במדויק הן בדו"ח הפציעה והן במסמכים הרפואיים. במידה ותהיה סתירה בין המסמכים, הדבר עלול לגרום לבעיות קשות בהמשך ההליך.

3. עדים. רשמו את פרטי העדים לתאונה ושלחו את העדים בהזדמנות הראשונה לעו"ד לשם עשיית תצהיר. עדים נוטים לשכוח את מה שאירע ולעיתים נוטים לפחד להעיד לאחר תקופה מסוימת.

4. חוקרים פרטיים. לעיתים קרובות חברות הביטוח של המעסיק או של צדדים שלישיים שולחות חוקר פרטי על מנת שיברר מה אירע בתאונה. דעו כי אינכם חייבים לו דבר, הקפידו לשלוח אותו לדרכו ואל תדברו עמו כלל. החוקר מצויד במכשיר הקלטה וכל דבר שתגידו יכול לשמש נגדכם בתביעה הנזיקית בבית המשפט.

5. מילוי טפסים. מלאו את כל הטפסים הרלוונטיים. טופס טיפול ראשוני לנפגע בתאונת עבודה (250 לשכיר ו-283 לעצמאי), טופס תביעה לתשלום דמי פגיעה והודעה על פגיעה בעבודה (211). לאחר שתסיימו לקבל את דמי הפגיעה תוכלו להגיש את טופס 200 (תביעה לדרגת נכות מעבודה).

6. למצוא את מי לתבוע. אל תסתפקו בתביעה מול הביטוח הלאומי בלבד. ישנו עוד כסף רב שממתין לכם בתביעה מול גורמים נוספים שהיו מעורבים בתאונה שלכם.

7. מומחים פרטיים. היעזרו ברופאים מהסקטור הפרטי וקבלו מהם הערכת נכות. לעיתים השקעה קטנה מצדכם תהיה שווה לכם סכומי כסף רבים שיגיעו למיליוני שקלים.

8. החמרת מצב/ערעור. גם אם לא קיבלתם כל נכות מהביטוח הלאומי או שקיבלתם נכות שאינה משקפת את מצבכם הרפואי אל תתייאשו. במידה ויש לכם הזדמנות לערער, עשו זאת בחוכמה ותשפרו את מצבכם (בצעו זאת נכון שכן תמיד ישנו גם סיכון בערעור). במידה ועבר זמן הערעור, פעלו להליך החמרת מצב והביאו את המסמכים הנדרשים.

9. סבלנות. התאזרו בסבלנות ואל תמהרו להתפשר ולקבל סכומי כסף נמוכים. מי שיש לו אורך נשימה בדרך כלל ירוויח רבות מתביעות כאלה.

*כתבה זו אינה תחליף לייעוץ משפטי ומהווה המלצה בלבד.
עו"ד ינון הדאיה הינו בעל משרד עו"ד עצמאי בדימונה, המתמחה בתחום האזרחי על כל רבדיו.
טלפון: 08-6732277
תאונת עבודה כסף טיפים טור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}