כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024

ליברמן מאשר: "הגר"ש עמאר תומך בדיל עם הרב סתיו"

ליברמן ל'בחדרי חרדים': הסיכוי היחיד לקבל את הרב סתיו כרב אשכנזי, זה 'חוק הרב עמאר', לכן הדיון יהיה בוועדת הפנים • מקורבי הרב סתיו מעריכים: הגר"ש עמאר ישיג עבורם תמיכה מהגר"ע יוסף

הגר"ש עמאר. צילום: חיים שוורץ
הגר"ש עמאר. צילום: חיים שוורץ

אנשיו של הראשון לציון הגר"ש עמאר כבר הכינו את השמפניות, החוק הקרוי על שמו והמאפשר לו כהונה נוספת בתפקיד כבר היה בדרכו לדיון בכנסת, והיות שהוא מעוגן בהסכם הקואליציוני, הרי שלכאורה לא עשויות להיות תקלות נוספות.

יו"ר סיעת 'ישראל ביתנו', אביגדור ליברמן, אף אישר היום (ב) את מה שנחשף ב'בחדרי חרדים', כי הגר"ש עמאר תומך במינוי של הרב דוד סתיו למשבצת האשכנזית, והוא משתף פעולה בדיל עמאר-סתיו.

המשבר הראשון הגיע מוקדם יותר היום מכיוונו של אייל ינון, היועץ המשפטי של הכנסת, שהבהיר כי יהיה 'קושי' בהחלת החוק כבר בבחירות הנוכחיות, כפי שפורסם מוקדם יותר ב'בחדרי חרדים', שככל הנראה תזכה לתמיכתו של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין.

עוד בנושא:
היועץ המשפטי של הכנסת: לא ניתן להחיל כעת 'חוק עמאר'

ביום רביעי האחרון, קבע יריב לוין, בתור מ"מ של צחי הנגבי בועדת הכנסת, דיון בחוק היום בשעה 11. מחר אמור להיות דיון במליאה - עליו לוין היה צריך להודיע.

אלא שסיעת יהדות התורה הגישה רביזיה על החוק באמצעות ח"כ אורי מקלב בערך בשעה 16:00 ועצרה את התהליך. ועדת הפנים שהייתה צריכה להתכנס היום בשעה 18:00 בנושא, בוטלה בשל הרביזיה, עד להתכנסות של ועדת הכנסת על הרביזיה - מה שיקח זמן רב, משום שסדר יומה צפוף וטרם נקבע לכך זמן. בהנחה שהיא תתכנס מחר ותעביר שוב את החוק לועדת הפנים ותבטל את הרביזיה, נכנסים לסדר יום צפוף, היות וההודעה על כך במליאה תוכל להימסר רק ביום רביעי, אז ישהו ראש הממשלה וחלק מהשרים בפולין, וההצעה עשויה להיתקל במחסור ברוב.

במקביל, התעוררה סיעת ישראל ביתנו, והודיעה שאם יש רביזיה - אז הם מתעקשים להעביר את החוק לועדת חוקה, חוק ומשפט בראשותו של דוד רותם, ספק אם רותם יצליח להזיק לחוק נגד ה'בוס' ליברמן, אבל חיים קלים הוא בוודאות לא יעשה לו. עם זאת, בשיחה עם אביגדור ליברמן, הוא מסביר שמקורבי הרב סתיו הסבירו שזה הסיכוי היחיד לקבל את הרב סתיו כרב אשכנזי, ולכן המפלגה תיסוג מהדרישה להעביר את הדיון לועדת חוקה, כדי לסייע בהעברת חוק עמאר.

תקוותם של אנשי הרב סתיו מתבססת על הערכה שהגר"ש עמאר ישיג עבורם תמיכה מהגר"ע יוסף. אך בכירים בש"ס כבר הבהירו כי דבר כזה לא יקרה, בשל התנגדותו החריפה של הגר"ע לרב סתיו.

בישראל ביתנו מודעים לנושא, אבל לא מעוניינים לקבל על צווארם את קולר הכישלון במינוי רב ראשי ציוני.

פלונטר נוסף שיוצר החוק: ועדת הבחירות שנבחרת על ידי הממשלה כבר נקבעה, ובה חברים בין השאר הרבנים הראשיים המכהנים, ועוד שני נציגים שמונו מטעמם לועדה המנהלת את הליך הבחירות. אם החוק יעבור, יהיה צורך גם בתיקון שיוציא אותם ואת נציגיהם מהועדה. ואז שוב צפוי להיפתח דיון בשאלה מי ימנה את המחליפים - שר הדתות נפתלי בנט או ראש הממשלה.
עמאר חוק יהדות התורה רביזיה סתיו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}