כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024

שני בחורי ישיבה הותקפו בידי ערבים - ובילו לילה במעצר

טיול אופניים של שני בחורי ישיבה הסתבך כשהותקפו בידי ערבים - ונלקחו למעצר בחשד לביצוע 'תג מחיר' • ההורים: "שערוריה, התהפכו היוצרות מי פושע ומי קרבן"

אילוסטרציה
אילוסטרציה

שני נערים קטינים, תלמידי ישיבה בצפון, יצאו לטיול אופניים סמוך לישיבה. טיול תמים שהסתבך כאשר הותקפו בידי קבוצת ערבים, ובשל כך - בילו לילה שלם במעצר.

הבוקר (ד) שוחררו השניים בתחנת המשטרה.

שני הקטינים, תלמידי ישיבה מכפר חסידים, יצאו לטיול באופניים חשמליות. בסביבות השעה 20:00, בכניסה לכפר איבטין, עצרה את השניים קבוצת ערבים שהגיעה בשני כלי רכב. בהמשך התקהלו במקום עשרות ערבים שהיכו את הנערים ושברו את אופניהם. לדברי הנערים, ערבים יותר מבוגרים שהיו במקום מנעו מהערבים הצעירים לפגוע בהם בצורה יותר קשה. הערבים התוקפים טענו באוזני הנערים כי הם הגיעו לכפר כדי לשרוף את המסגד.

הנערים התקשרו למוקד 100 של המשטרה והתלוננו על התקיפה. רק כעבור חצי שעה וחמש פניות טלפון מצידם, הגיעו ניידות משטרת זבולון למקום. להפתעת הנערים, השוטרים פינו אותם בניידת לתחנת המשטרה. כוחות משטרה נוספים שהיו במקום, תשאלו את הערבים התוקפים, אך איש מהם לא נעצר.

הנערים נלקחו לתחנת המשטרה, שם שהו בנפרד עד השעה 2:00 בלילה, זאת ללא שנאמר להם מדוע הם עצורים. בשעה 2:00 הגיעו לתחנה חוקרי שב"כ שתשאלו את הנערים במשך 45 דקות למעשיהם באזור הכפר. לאחר שהבינו מדברי אנשי השב"כ כי הם חשודים בקשירת קשר לביצוע פשע וכי מידיהם נודף ריח של בנזין, נחקרו הנערים בידי חוקרי משטרת זבולון.

בתגובה לדרישת העצורים לדבר עם עו"ד של עמותת 'חננו', הגיב החוקר בקללות גסות ומשפילות שהוטחו בנערים. יצויין כי זמן קצר לאחר המעצר, ניסה עו"ד עדי קידר מעמותת 'חננו' לשוחח עם העצורים ביוזמתו - אותם נתקל בסירוב של חוקרי המשטרה.

לאחר ששוחחו העצורים עם עו"ד קידר הם נחקרו במשך מספר שעות. בבוקר, הודיעו להם שוטרי התחנה שהם ישוחררו בתנאי שיחתמו על תנאי מעצר בית של מספר ימים והרחקה מכל כפר באזור למשך כחודש. הנערים נאלצו לקבל את התנאים ושחררו לביתם.

הוריהם של הנערים, שהגיעו לתחנה על מנת לשהות עם ילדיהם, היו נסערים. "אני ממש נדהמת מהנהלות המשטרה. הנערים שהגיעו למצוקה ולסכנה מוחשית, ראו במשטרה כתובת להצלה, ותחת זאת הפך טיול תמים לסיטואציה בה הילדים הם העבריינים, באזיקים ובתאי מעצר, אפילו ללא אפשרות של הורים להכנס לחקירה - בטענה שמדובר בסיווג בטחוני", אמרה אחת האמהות, והוסיפה: "זו פשוט שערוריה, התהפכו כאן היוצרות מי הפושע ומי הקורבן, ממש לא יאמן שזה קורה בארץ ישראל".

בעמותת 'חננו' מגנים בחריפות את המשטרה: "טירוף המערכות של הדרג הפוליטי והמשטרתי סביב נושא 'תג מחיר' איבד כל פרופורציה. הרדיפה שמנהלים הגורמים האמורים בצירוף מסע השיסוי התקשורתי, הופכים נתקף לתוקף וקרבן לפושע. משמעות המדיניות של המשטרה שמחד מתעלמת מנסיונות רצח יומיומיים של ערבים, ומאידך פועלת בזרוע תקיפה נגד ילדים שספק גדול אם חשודים בהשחתת רכוש, מובילה לאנרכיה בשטח שגבתה ותגבה מחיר של דם יהודי".
דם יהודי תג מחיר צעירים ערבים מסגד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}